שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 פתחו בחקירה בחשד לאיומים שפורסמו ברשת החברתית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר עכבו שוטרי היחידה לחקירה חשוד בן 24 משדרות והוא מובא בשעה זו לחקירה, כאשר בסיומה ובהתאם לממצאיה, הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון.

בכיר לשעבר בחיל האוויר עורר סערה: "רה"מ בן מוות"; המשטרה פתחה בחקירה
נתניהו: "שמענו איום לרצח של ראש ממשלה"; התבטאויות חמורות נגד נבחרי ציבור ייחקרו

בשבוע שעבר הודיעה פרקליטות המדינה כי היא מאשרת למשטרה לפתוח בחקירה של מספר מקרים של התבטאויות חמורות, שהעלו חשד לעבירה של הסתה לאלימות. ההודעה נמסרה לאחר פרסום הפוסט של אל"מ במיל' זאב רז, שכתב בפייסבוק כי "ראש הממשלה בן מוות".

מהפרקליטות נמסר כי היא "רואה בחומרה את הקצנת השיח הציבורי, אליו חודרות יותר ויותר אמירות קיצוניות ובוטות, החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית ומגבולות חופש הביטוי. הפרקליטות לא תהסס לאשר חקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדרי חופש הביטוי, בין אם נשמעו מאדם המשתייך למחנה כזה או למחנה אחר, ובמקרים המתאימים אף תעמיד לדין".

בנוסף שוחח ראש השב"כ רונן בר עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי על רקע העלייה בשיח האלים והמסית כנגד נבחרי ציבור ככלל וראש הממשלה בפרט. בשיחה ציין ראש השב"כ כי מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים.

סוכם כי תנקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים. 

מפכ"ל המשטרה וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום הבהירו כי כל פרסום או התבטאות שיש בה משום הסתה תיחקר על ידי המשטרה, וזאת כדי לבלום מבעוד מועד אפשרות להסלמה.