קבוצת מפכ"לים וניצבים במשטרה בדימוס קראו למפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי להתפטר מתפקידו, זאת לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה על הדחתו של מפקד משטרת מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. במכתב חריף למפכ"ל המשטרה, הם התנגדו להחלטת השר, ומסרו לשבתאי: "התנהגותך היום תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של משטרת ישראל".

בהוראת בן גביר: מפקד מחוז תל אביב הודח מתפקידו

"רב ניצב קובי שבתאי -תתפטר!", קראו הקבוצה במכתבם. "אנו, קבוצת המפכ"לים וניצבים בדימוס, הוכנו בתדהמה עם החלטת השר להדיח את מפקד משטרת מחוז תל אביב ניצב עמי אשד לנוכח הצלחתו לנהל במשך תשעה שבועות מחאות רבות היקף, בחכמה, בשיקול דעת, תוך ניצול זכות המחאה מצד אחד ואכיפת החוק מהצד האחר".

"תדהמתנו הלכה וגברה כאשר הסתבר לנו שהיית שותף למהלך זה תחת הכסות המגוחכת של סבב מינויים. התנהגותך היום תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של משטרת ישראל. שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה פרטית כדי לספק את חשקיו הפוליטיים של השר הממונה, והיית שותף לטיהור של מפקד עם עמוד שידרה", נכתב.

לסיכום, כתבו: "במעשיך אלה, איבדת את הזכות הערכית והמוסרית להמשיך ולהוביל את שוטרי משטרת ישראל במשימותיה הרבות והמגוונות. אנחנו, רבי ניצבים וניצבים, מפקדיך לשעבר, קוראים לך להתפטר מתפקידך לאלתר".

אשד, שהודח מתפקידו, היה אמור לעבור לתפקיד חדש, לאחר שהיה כשנתיים מפקד מחוז תל אביב במשטרה. נציין כי פורום המפכ"לים והניצבים בדימוס ששלח את המכתב הינו אותו פורום אשר נתן גיבוי למפכ"ל שבתאי כשהשר רצה להדיח אותו מתפקידו. קצינים בכירים בדימוס מסרו למעריב כי הודעת הפורום מוכיחה כי הקבוצה "פועלת מתוך שיקולים מקצועיים ולא פוליטיים".

עוד נמסר כי "יש מי שאומרים שהמפכ"ל בפרשת דרכים". לדבריהם, המפכ"ל צפוי לסיים את תפקידו בחודש נובמבר הקרוב, ולא ידוע אם יסיים את תפקידו או יקבל הארכה של שנה. עוד טענו כי ככל שהוא הולך צמוד לשר, הוא יקבל לכאורה את ההארכה. בנוסף, טענו כי "המפכ"ל שבתאי איבד את טובת המשטרה לטובת המקום שלו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה למכתב המפכ"לים והניצבים בדימוס: "חבורת קצינים כושלים שהתאחדו יחד אחרי שהרסו את המשטרה, החריבו את הביטחון הלאומי וחלקם גם לקו בשחיתות שבאה לידי ביטוי במסקנות הוועדות בעניינם - קראדי, שוועדת זיילר קבעה שהיה מפכ"ל רשלן ולא מקצועי, רפי פלד שכולם זוכרים את השחיתות שלו ומימון הג'קוזי ומיקי לוי שהיה הממ"ז הכי כושל בירושלים ובתקופתו נרצחו עשרות אנשים, עדיף שישבו בשקט ולא יפריעו למפכ"ל והמשטרה לעבוד".

בתוך כך, היועצת המשפטית לממשלה, עוה"ד גלי בהרב-מיארה, צפויה לדבר היום עם המפכ"ל שבתאי.