אירוע אלימות חריג בחטיבת ביניים בפ"ת: מחלק הנוער במשטרת פ"ת פתח בחקירה בעקבות דיווח שהתקבל מהנהלת חטיבת ביניים בעיר, ממנו עולה כי בביה"ס התרחש עם סיום ההפסקה הגדולה אירוע אלימות שהחל בשיח מילולי אלים והסתיים באלימות פיזית חמורה.

נדגיש כי לטענת תלמידים בחטיבה מחוץ לכותלי בית הספר נעשה שימוש באמצעים אחרים, אולם בהודעה שפרסמה מנהלת בית הספר והועברה כדיווח להורים היא מציינת: "מבקשת לא להקשיב לשמועות שרצות, מדובר במכות ללא שימוש בסכין או כל נשק אחר!!! האירוע נחקר ועדיין מטופל בתיאום מלא עם משטרת פ"ת, מחלק הנוער וכל הגורמים המעורבים והוריהם. בשלב זה המעורבים הפעילים יוצאים מבית הספר ואנו נמשיך למגר כל אירוע שקשור באלימות. בנוסף, הצוות החינוכי ישוחח עם התלמידים בכיתות. אשמח לשיתוף הפעולה שלכם במיגור האלימות".

כאמור, עם קבלת הפרטים פתחה המשטרה בחקירה והאירוע דווח למשרד החינוך ולמחלקת החינוך בעירייה. התלמידים המעורבים אכן הושעו מכל פעילות, והנושא נמצא בטיפול הצוות החינוכי של ביה"ס, היועצים הפדגוגיים וגורמי המקצוע במשרד החינוך.

למעריב נודע כי בעקבות המריבה הגדולה, בה נטלו חלק ככל הנראה ארבעה תלמידים משכבות ז' ו-ט', הכניסה המנהלת את המעורבים לחדרה לבירור נסיבות האירוע. בשלב הזה הגיעו אל מחוץ ללבית הספר אחיהם ובני משפחותיהם של המעורבים, ובחוץ החלה אנדרלמוסיה כאשר אנשי הצוות של בית הספר דיווחו למנהלת שאל לה לשחרר את מי מהמעורבים כדי שהתגרה לא תהפוך אלימה הרבה יותר. בעקבות זאת התקשרה המנהלת למשטרה והזעיקה שוטרים כדי למנוע הסלמה של האירוע.

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך רואה בחומרה את אירוע האלימות בין התלמידים. המעורבים בתקרית הושעו מלימודים ונערכו שיחות עם הורים. במקביל מתנהלת חקירת משטרה ועם סיומה, תפעל הנהלת בית הספר בהתאם למסקנות".

מדוברות העירייה נמסר "עיריית פתח תקווה משקיעה תקציבים משמעותיים לטובת קידום תכניות יעודיות שמטרתן למגר את האלימות בתוך מסגרות החינוך העירוניות וכן מקדמת פעילויות בנושא גם במסגרות הבלתי פורמאליות, לצד הסברה משמעותית. העירייה רואה בחומרה רבה כל מקרה אלימות ופועלת בשיתוף הגורמים האמונים במשרד החינוך ובבתי הספר במקרים פרטניים. המקרה המדובר מתוחקר ונמצא בטיפול המשטרה, כאשר בשלב זה הושעו המעורבים. האגף לחינוך על יסודי ימשיך ללוות את המקרה ויפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותו כדי שאירוע מעין זה לא ישנה".