יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, צפוי להגיע ביום שני הבא לבית המשפט למסור את עדותו במסגרת תיק 1,000. בתקופה לה מייחס כתב האישום  את ההאשמות כלפי ראש הממשלה, שימש לפיד כשר האוצר בממשלתו של נתניהו.

"סיפור עלילה": מומחה למשפטים תוקף את עדות הדס קליין בתיק 1000
משפט נתניהו: נקבע תאריך למתן עדותו של ארנון מילצ'ן

חקירתו הראשית של לפיד צפויה להיות קצרה, בעוד שזו הנגדית תימשך כשלושה ימים, במהלכם עורך הדין עמיד חדד, המייצג את נתניהו, יחקור אותו.

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

בכתב האישום נטען כי נתניהו פעל לכאורה לקדם את ענייניו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, באמצעות פנייה שביצע לשר האוצר דאז לפיד, להאריך את הפטור הניתן ממס לתושב חוזר. בעוד שהפטור עמד אז על טווח של 10 שנים קדימה, ביקש נתניהו, על פי כתב האישום, להאריך אותו לטווח של 20 שנים קדימה. 

על אף שלפיד הבהיר למילצ'ן שלא יפגע לקידום שינוי זה בתקנה, פעל נתניהו בנושא, מה שמהווה פעילות שלטונית שביצע ראש הממשלה דאז והיום, בהיותו בניגוד עניינים, כך כאמור על פי כתב האישום. 

"בעקבות פנייתו של מילצ'ן, העלה הנאשם נתניהו את נושא הארכת משך הפטור הניתן לתושבים חוזרים בפני לפיד, בשתי פגישות מקצועיות שערך עמו במסגרת תפקידו. בפגישות אלה, הבהיר הנאשם נתניהו ללפיד כי מילצ'ן שוחח עמו בנושא. הנאשם נתניהו הביע בפני לפיד את תמיכתו בהארכת הפטור, ואילו לפיד אמר כי אינו סבור שיש לפעול להארכתו", נכתב בין היתר בכתב האישום.