הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד ניר ליסטר

במידה והצעיר העומד בפני גיוס מעוניין ביחידה קרבית או בתפקיד המחייב פרופיל גבוה, מה טוב. אך מה קורה כאשר הצעיר רוצה להימנע מראש מתפקידים לוחמניים ולפנות לתפקידים תומכי לחימה שמעניינים אותו יותר? במידה והפרופיל הגופני שלו גבוה, הוא עשוי להישלח לתפקיד לוחמני למרות שאינו מעוניין בכך וחושש שלא ישתלב ביחידה קרבית ואינו מתאים לה כפי שהוא מתאים לתפקידים תומכי לחימה.

במקרים מעין אלו מומלץ לפנות לעורך דין צבאי עוד לפני הגיוס על מנת להוריד פרופיל לרמה של 64 אשר מפנה אוטומטית את העומד להתגייס לתפקידים תומכי לחימה ולא לשדה הקרב. במאמר זה, עו"ד ניר ליסטר מסביר לנו כל מה שצריך לדעת על שינוי והורדת פרופיל על מנת שהשירות הצבאי שלכם יהיה מהנה, מעניין ובעיקר – מותאם בדיוק ליכולות ולצרכים שלכם.

הסיפור האישי של ש' ומאבקו להורדת הפרופיל הצבאי
כאשר אחיו הגדול של ש' התגייס לצבא, הוא קיבל מיד פרופיל 97 ונשלח ליחידה מובחרת בשל בריאות איתנה, כושר גופני גבוה ויכולת חשיבה מהירה. בני משפחתו התגאו מאוד בהישגיו, אך עד מהרה התברר כי אולי גופו ויכולותיו השכליות התאימו לתפקיד, אבל לא נפשו.

אחיו של ש' נאבק בתחושות קשות של חוסר התאמה ושנאה יוקדת לתפקיד שנאלץ למלא, דבר שרק בני משפחתו הקרובים ביותר ידעו עליו מאחר ובשל הבושה והפחד לחשוף ברבים מה עובר עליו, חרק שיניים עד לשחרורו מן הצבא. למרבה הצער, הטראומה הקשה שספג ליוותה אותו עוד שנים ארוכות ורק לאחר טיפול ממושך הצליח סוף סוף להשתחרר ממנה.

כאשר הגיע תורו של ש' להתגייס וקיבל אף הוא פרופיל 97, הפצירו בו בני משפחתו, ובעיקר אחיו הגדול, להוריד את הפרופיל על מנת לא לחוות את אותם הקשיים. ש' מאד רצה לעשות כך, אבל לא ידע איך. בצר להם ומתוך חשש אמיתי, פנו בני משפחתו של ש' אל עו"ד ניר ליסטר. לאחר ששמע את כל פרטי המקרה, דאג עורך דין ניר ליסטר להעלות את ש' לוועדה רפואית שם ייצג את ש' ופרש את כל הסיבות מדוע אינו מתאים לתפקיד קרבי על רקע של קה"ס (קשיי הסתגלות) הצפויים לו, וכי יוכל לתרום תרומה משמעותית יותר למדינה בתפקיד תומך לחימה.

לאחר שחברי הועדה הרפואית התרשמו כי אכן מדובר בחייל רגיש ומופנם שאינו מתאים ללחימה, הורד הפרופיל שלו ל- 64. הוא הופנה לקורס טכנולוגי אותו סיים בהצטיינות, והוצב בתפקיד מעניין ומאתגר שהפך לבסיס למקצועו האזרחי. ש' פרח בשירותו הצבאי, הכיר חברים וחברות ונהנה מכל רגע. בדרך זו מצא את דרכו לתרום את תרומתו למדינה מבלי להינזק מכך ואף להרוויח מקצוע לחיים.

עו"ד ניר ליסטר מסביר לנו כל מה שצריך לדעת על שינוי פרופיל ואיך להוריד אותו
חיילים וחיילות רבים מתרגשים ומצפים לקראת יום גיוסם, אך למרבה האכזבה מגלים לאחר תקופה מסוימת, בדרך כלל אחרי קורס ושיבוץ ביחידה, כי למרות הציפיות והרצון לתרום למדינה התפקיד שקיבלו או התנאים שבהם הם משרתים והאקלים החברתי השורר במקום, פשוט לא מתאימים להם. אלו יכולות להיות סיבות פיזיות כמו מאמץ מתמשך הגורם לנזקים פיזיים, ואלו יכולות להיות סיבות אחרות כמו אי יכולת להשתלב בתפקיד, או במילים מדייקות יותר – קשיי הסתגלות. בנוסף, לא אחת קורה שחייל או חיילת מגיעים מרקע סוציו - אקונומי קשה או כל בעיה אחת, והם נאלצים לתת יד למשפחתם הזקוקה להם.

למרבה הצער, חיילים וחיילות רבים, בכל דרגה ובכל תפקיד, עלולים להיתקל במערכת קשה ואטומה אשר אינה ממהרת להגיש להם עזרה, ולעיתים אף דוחה את תחינותיהם באכזריות. הסיבה לכך היא שהמערכת הצבאית פשוט לא בנויה לתת מענה לכל חייל וחיילת על פי צרכיהם, גם אם הם נמצאים במצוקה גדולה. לכן חשוב שיהיה לצדכם איש מקצוע מיומן ומנוסה כעו"ד ניר ליסטר, אשר מתייחס לכל מקרה, דוגמת המקרה של ש', כשליחות אישית להושיט יד מכוונת ולהציע עזרה אמיתית. במידה וגם אתם מעוניינים להוריד פרופיל מכל סיבה שהיא, פנו עוד היום אל עו"ד ניר ליסטר על מנת שתוכלו לקבל מענה מלא לכל מצוקותיכם. להלן הסבר מפורט על כל מה שצריך לדעת על תהליך שינוי והורדת פרופיל:

  • ערעור על פרופיל צבאי - חייל או חיילת המעוניינים להוריד את הפרופיל הצבאי צריכים להגיש ערעור ובו הם מפרטים את כל הנימוקים שלדעתם מצדיקים את הורדת הפרופיל. חשוב לגבות את הנימוקים בחוות דעת רפואיות בין אם מדובר ברקע פיזי, רקע נפשי, או רקע של קה"ס – קשיי הסתגלות. כבר בשלב זה מומלץ להתייעץ עם עורך דין צבאי על מנת שזה יסייע לכם לבנות תיק רפואי מוצק המגובה במסמכים הרלוונטיים והמתאימים ולשקף במלואה את המצוקה שלכם כחיילים או חיילות הזקוקים להורדת פרופיל.
  • ועדה רפואית – לאחר הגשת הערעור תזומנו לוועדה רפואית. במהלך הועדה מותר ואף מומלץ לקבל ייצוג של עורך דין צבאי. עורך הדין ייצג אתכם בפני הועדה ויאבק על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר הרצויות לכם ולשמור ולהגן על עתידכם הצבאי והאזרחי.
  • קבלת תשובה – תוך זמן קצר צריכה הועדה הרפואית להגיש את החלטותיה. במידה ואכן זכיתם להורדת פרופיל כפי שרציתם, מה טוב. אך במידה והועדה סירבה או לא מיצתה את הזכויות שלכם, ניתן יהיה להגיש ערעור נוסף עד לקבלת התוצאה הרצויה ביותר. 

מדוע כה חשוב ליהעזר בעורך דין צבאי?
נכון להיום, המערכת הצבאית לא ערוכה מספיק ולא מסוגלת לתת מענה לכל חייל וחיילת הנמצאים במצוקה, לרוב בשל עומס יתר על המערכת או פשוט אטימות לב כלפי חיילים שתפקידם בצבא הינו זמני וחולף, ולמרבה הצער, החייל או החיילת הנתונים במצוקה אמיתית פשוט לא מקבלים את הסיוע שהם ומשפחותיהם זקוקים לו.

באמצעות עורך דין מיומן ומנוסה המכיר היטב את דרכה של המערכת הצבאית ניתן יהיה להגיע לתוצאות הטובות ביותר עבורכם על ידי מתן ייעוץ, הדרכה, אוזן קשבת, התחשבות מקסימלית בצורכי החייל או החיילת ומשפחותיהם, והצעת פתרונות של אמת אשר יניחו את היסודות לשירות מותאם יותר ליכולותיהם ולעתיד טוב יותר עבורם. עו"ד ניר ליסטר נמצא כאן בשבילכם על מנת להאבק את המאבק שלכם וללחום את מלחמתכם לא בשדה הקרב, אלא מול המערכת, ולהביא לתוצאות הטובות ביותר עבורכם.

עו"ד ניר ליסטר – הלוחם האישי שלכם
בעוד אתם עסוקים בלשמור על המולדת, עו"ד ניר ליסטר מתחייב לשמור עליכם ועל משפחותיכם. כאשר השיקול המרכזי איננו עוד שכ"ט, אלא להציל עוד נפש בישראל ולעזור לעוד חייל ולעוד חיילת ולהעניק סיוע אמיתי מכל הלב למשפחותיהם. התגמול הינו הרבה יותר מכסף כאשר אמא או אבא של חייל או חיילת במצוקה מספרים בהתרגשות כיצד המצב השתפר בעקבות ייעוץ וייצוג בפני המערכת הצבאית, והלב שוב מתרחב.

לשיחה עם משרדו של עו"ד ניר ליסטר עוד היום התקשרו למספר 077-231-0357

הכתבה נכתבה בשיתוף עו"ד ניר ליסטר