השופט אלכס שטיין העביר לאחרונה ביקורת חריפה על החלטתו של בית המשפט המחוזי בחיפה להטיל על פושע שעסק בגביית דמי פרוטקשן, שנה וחודשיים של מאסר בלבד. בסוף שנת 2022, חברה שעסקה בניהול של בניין משרדים בחיפה קיבלה ממפעיליו של הנאשם "הצעה שלא ניתן לסרב לה", בה הוצע לחברה לשכור שירותי "שמירה" על הבניין.

ההצעה התקבלה לאחר ששומר הבניין קיבל מאותם מפעילים הצעה לעזוב את העבודה בבניין ולא לחזור אליו – כאשר גם היא הוגדרה כ"הצעה שאי אפשר לסרב לה. בשל האיום, החברה הסכימה ושילמה לסוחטים דמי חסות במשך מספר חודשים.

לאחר אותם חודשים, התברר כי מחיר ה"שמירה" היה במסגרת "מבצע היכרות" כך שהמחיר עלה. מנהל הבניין סרב להעלאה, ומפעילו של הנאשם שלח את הנאשם ושותף נוסף כדי לפרוץ למשרדי הבניין בכדי לשכנע את מנהל הבניין כי כדאי לו ולדיריו שה"שמירה" תמשיך.

הפרקליטות ביקשה להטיל על הנאשם בין 3 ל-5 שנות מאסר, אך השופט דניאל פיש הטיל עליו שנה וחודשיים מאסר בלבד. השופט אלכס שטיין הבהיר כי במידה והוא היה גוזר את עונשו של הנאשם, הוא היה משית עליו "ללא היסוס" 4 שנות מאסר, אך בין היתר מכיוון שערכאת ערעור אינה ממצה את הדין השופט אלכס שטיין קבע כי עונשו של הנאשם יעמוד על שלוש שנות מאסר.

השופט שטיין העביר ביקורת חריפה על גזר הדין המקל של השופט דניאל פיש, וכתב: "סבורני כי בגזר הדין קמא נפלה שגגה וכי יש מי שיסיק ממנו כי פשע משתלם. ברי הוא כי גזר דין זה דורש תיקון ממשי לחומרא".