הפרקליטות הוציאה הערב (ראשון) הודעה חריגה בעקבות פרסום חקירתו של סהר אופיר בחשד לרצח של מחבל נוח'בה בשבעה באוקטובר. בהודעה ישנה התייחסות לפרסומים על זהות הפרקליטים שליוו את החקירה, ונטען כי מדובר בפרסומים מסיתים שנועדו להטיל מורא על הפרקליטים.

בין היתר נכתב כי בחודש דצמבר 2023 נפתחה חקירה בעקבות מידע שהתקבל אודות גניבת נשקים מלוחמי ימ"מ שנהרגו בקרבות ב-7 באוקטובר. בעקבות המידע, נערכה חקירה שהובילה להגשת כתב אישום נגד ר' בעבירות אמל"ח והתחזות, והוא נעצר עד תום ההליכים. חשוד נוסף, ס', נחקר אף הוא ובמסגרת חקירתו נמצאו התבטאויות כתובות שלו מזמן אמת, בהן התוודה לכאורה על הריגתם של מספר מחבלים אשר הוא ואחרים תפסו בחיים, וכן במעשי אלימות קשים שנעשו במחבלים שלא במסגרת לחימה.

תיעוד מבוקר השבת השחורה, קיבוץ עלומים (צילום: מצלמות אבטחה)
תיעוד מבוקר השבת השחורה, קיבוץ עלומים (צילום: מצלמות אבטחה)

לאחר בחינת הדברים הוחלט כי הודעות אלה, בהן החשוד מתוודה לכאורה בהמתתם של מחבלים אשר נתפסו חיים, מצדיקות חקירתו באזהרה. במהלך חקירתו הוברר, כי מדובר לכאורה בדברי רהב. עוד נוסיף, כי בחיפוש שנערך בביתו של החשוד ס' נמצאו אקדח לא חוקי וכן חלקים של רובי M-16, והוא נחקר באזהרה גם בגין כך.

"אני מרגיש נבגד": אחד החשודים ברצח מחבל הנוח'בה מדבר

עוד נכתב כי ר' עצור עד לתום ההליכים בגין כתב האישום בתיק האמל"ח. החשד הנוכחי נגדו עלה בעקבות סרטון בו הוא נראה מכה פלסטיני כפות ברכבו. לסרטון זו התווספו ראיות לכאורה נוספות. בדיקות פורנזיות העלו כי אותו פלסטיני שהוכה ברכבו נמצא מת וגופתו לא זוהתה. לדבריהם, בימ"ש השלום בת"א קבע בהחלטתו לאשר את צווי החיפוש והמעצר נגד ר' ואחרים, כי "קיים במקרה זה חשד סביר לביצוע עבירה של רצח, וזאת בנסיבות הרגישות שתיאר בפניי נציג המבקשת, ביומה הראשון של המלחמה. נוכח אותן נסיבות רגישות, ניתן להבין את התמשכות הליכי החקירה והעובדה שהבקשות שבפניי הובאו רק בחלוף מספר חודשים מהמועד בו הסתיים הליך של תיק חקירת נסיבות מוות".

"פרקליטות המדינה רואה בחומרה רבה פרסומים מסיתים שאין להם כל בסיס, המכוונים נגד פרקליטים שליוו כביכול את החקירה ומהווים למעשה התרת דמם. מדובר בפרסומים שכל תכליתם הטלת מורא על הפרקליטים מלבצע את עבודתם באופן מקצועי והגון. כל ניסיון להטיל דופי בפרקליטים אלה ובכלל בעבודת הפרקליטות ולקשור בין מערכת אכיפת החוק לבין ניסיונות פגיעה במדינת ישראל, לא יצלח. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול בהתאם לדין, ללא מורא וללא משוא פנים", נכתב.