קנאה חולנית ככל הנראה העבירה תושב ירושלים בן 49 על דעתו וזה פגע על פי החשד ברעייתו ואם ילדיו וגרם לה נכות חמורה ונזק בלתי הפיך בפלג גופה התחתון. בתום חקירה שנמשכה מספר שבועות וחרף פעולות שביצע שיש בהן כדי לשבש חקירה לרבות מחיקת קבצים מהטלפון הנייד שלו, הגישה אתמול המשטרה הצהרת תובע החתומה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים בדבר כוונתה להגיש כתב אישום חמור נגדו כבר בימים הקרובים. 

לפני כחודש וחצי, ב-28 במאי, התקבל במחוז ירושלים דיווח מבית החולים אודות חשד לפיו תושב ירושלים הזריק חומר רעיל לגופה של רעייתו, וכתוצאה מכך היא אושפזה בבית החולים ואובחן אצלה על פי חוות דעת רפואית שיתוק, ככל הנראה בלתי הפיך, בפלג גופה התחתון. 

מחשש למרד: מקורבי נתניהו בחנו מהלך שיטלטל את הליכוד | פרסום ראשון
אירוע חריג: סוהר לא הגיע לעבודתו - ואותר דקור למוות בביתו

שוטרי תחנת מוריה שהגיעו לבית החולים גבו עדויות ראשונות ופתחו בסריקות בניסיון להתחקות אחר בעלה של המאושפזת והוא אותר באזור גוש דן ונעצר לחקירה. 

מהחקירה עולה החשד לפיו בשעות הבוקר המוקדמות באותו היום הקורבן התעוררה בביתם ושיחקה עם נכדתה במשך מספר שעות. לאחר מכן היא שבה למיטתה ובהמשך התעוררה לדבריה כשהיא בבית החולים, לצד בני משפחתה. 

עוד עלה כי במהלך שהותה בהשגחה רפואית, עלה חשד ממשי בעקבות סימנים עליהם הצביעו גורמי הרפואה, כי החשוד ניסה לפגוע ברעייתו כאמור, כפי הנראה באמצעות הזרקת חומר רעיל ואספקת חומרי הרדמה בדרך של מהילתם בתוך השתייה.

במשטרה מעריכים כי החשוד ביצע את המעשים לנוכח קנאתו החולנית לרעייתו וניסיונו לסכל את יציאתה למשמרת בעבודה בה הייתה צפויה לעבוד עם עובד אחר. 

במשטרה מדגישים כי ימים ספורים לאחר מכן אותרו מתחת לחלון חדר השינה של בני הזוג מזרקים בהם על פי החשד השתמש החשוד במעשיו נגד רעייתו היא קורבן קנאתו. מזרקים אלו ושאריות חומר חשוד הועברו לבדיקות מעבדות משטרת ישראל ומעבדות נוספות. 

עוד עלה בחקירה, כי במשך זמן רב קודם לכך, בחן במרשתת דרכים לביצוע מעשה פלילי זה, בין היתר תוך קריאה אודות מקרה הרעלה באמצעות נפט שהתרחש בעבר.

 בנוסף, הצליחו חוקרי תחנת מוריה לאסוף ממצאים רבים ממכשירו הסלולרי המחזקים את החשדות כלפיו - התכתבויות, היסטוריית חיפוש, "פתקים" בהם נכתב על כוונותיו ושנמחקו באותו הבוקר טרם מעצרו, וממצאים נוספים. 

בחיפוש שנערך ברכבה של הקורבן איתרו חוקרי מוריה אמצעי מעקב סלולרי, באמצעותו ביצע החשוד למעלה מ-1,500 שיחות "האזנה ומעקב" במהלכן למעלה מ-6,000 דקות האזנה, בתקופה של כשישה חודשים. בנוסף נהג החשוד לעקוב אחר בת זוגו, הן בעצמו ובמספר מקרים הסתייע באמצעות אחרים, ונהג לפקוד את מקום עבודתה באופן תכוף.

לאחר שמעצרו הוארך מעת לעת מאז מעצרו, הן גם עובר למניין הימים ולכך ניתן אישור משנה לפרקליט המדינה, וערערים שהוגשו על ידי סנגורו נדחו פעם אחר פעם בבית במשפט מחוזי, הוגשה היום הצהרת תובע מטעם הפרקליטות על הכוונה להגיש בימים הקרובים את כתב האישום, ולטובת כך הוארך מעצרו בשלושה ימים נוספים, עד ל-10 ביולי.

פקד רן מור, קצין החקירות בתחנת מוריה, ציין כי "במהלך חקירה ארוכה בה בוצעו עשרות רבות ואף מאות פעולות חקירתיות מעמיקות ויצירתיות על מנת להגיע לחקר האמת על שהתרחש בין בני זוג, זאת, לאחר שהקורבן אושפזה בבית החולים במצב רפואי שעל פי גורמי רפואה ייתכן והנו בלתי הפיך - חוקרי תחנת מוריה אספו ממצאים רבים המעידים על אובססיביות מוגזמת מצד חשוד כלפי בת זוגו, שכללה בין היתר מעקבים שלו ושל אחרים אותם רתם לעניין, התקנת אמצעי טכנולוגי שיסייע לו בכך וניסיונות מסוכנים על פי החשד לסכל ולשבש את הגעתה למקום עבודתה מפעם לפעם בשל קנאתו החולנית למחשבה שעובדת יחד עם גבר אחר".

"לטובת מיצוי היקפי ומעמיק של חקירת המשטרה, לא חסכנו מאמצים, אמצעים ויכולות, ביניהם בדיקות שונות שבוצעו במעבדות המשטרה ומעבדות מקצועיות נוספות, כל אלו במטרה לחזק את מארג הראיות שנרקם כלפי החשוד. על אף ניסיונותיו לפגוע בראיות, למשל - מחיקת תכנים במכשירו הסלולרי באותו בוקר בו התרחש המקרה, הצליחו חוקרים מיומנים של תחנת מוריה להתחקות אחר תכנים אלו ולשחזרם, מהם נודע כי במשך תקופה בחן החשוד דרכים כאלו ואחרות לפגוע בבת זוגו". 

לאחר שבית המשפט נעתר פעם אחר פעם לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצרו ודחה מספר פעמים ערר שהגיש סנגורו, אתמול הוגשה הצהרת תובע מטעם פרקליטות ירושלים על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תפעל כל העת כנגד מקרי האלימות לסוגיה, בכלל ובקרב בני זוג בפרט, תשקיע בכך את מיטב המשאבים והאמצעים במטרה להגיע לחקר האמת ולגבש תשתית ראייתית מתאימה, על מנת למצות את הדין עם חשודים וחשודות המעורבים בכך".