בעקבות שחרורו של מנהל בית החולים שיפא פנה ארגון שורת הדין, המייצג למעלה מ-400 בני משפחה של קורבנות טבח השבעה לאוקטובר, ליועצת המשפטית לממשלה, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה בדרישה כי המדינה תעדכן את המשפחות מי מהמחבלים המעורבים בתקיפת יקיריהם מצוי בידי המדינה, מה שיקנה למשפחות את מלוא זכויותיהם כנפגעי עבירה.

הארגון טוען כי החזקתם של המחבלים כ-"לוחמים בלתי חוקיים" מאפשרת למדינה להתחמק מחובותיה כלפי בני משפחות הנרצחים ולשחרר מחבלים המעורבים בטבח ובפגיעה ביקיריהם ללא ידיעתם. במהלך המלחמה נעצרו על ידי מדינת ישראל אלפי מחבלים בעזה, מתוכם רבים המעורבים בטבח השבעה לאוקטובר ובלחימה נגד חיילי צה"ל, אשר גבתה את חייהם של מאות לוחמים.

המדינה אינה מעדכנת את המשפחות מי מהעצורים קשור להתקפה על יקירם ומה היה חלקו. בנוסף, עד כה, המדינה לא פעלה כדי להעמיד לדין את המחבלים והיא מחזיקה בהם מכוח צווים מנהליים לפי חוק כליאתם של לוחמים בלתי חוקיים (חוק הלב"ח), אשר ניתן לבטלם "באישון לילה", כפי שנעשה בעניינו של מנהל בית חולים שיפא.

ארגון שורת הדין טוען כי משפחות הקורבנות הינם נפגעי עבירה על פי הדין  וכי "בלתי מתקבל על הדעת שבעוד שרשויות החוק מקפידות להעניק לנפגעי עבירה את מלוא זכויותיהם על פי חוק כעניין שבשגרה, דווקא באירוע הפלילי החמור בהיסטוריה של מדינת ישראל, במסגרתו בוצעו פשעי מלחמה ופשעים כנגד האנושות – בלעה האדמה את רשויות החוק והן אינן מעדכנות ואינן מקיימות קשר כלשהו עם נפגעי העבירה".

הארגון ממשיך וטוען, כי המדינה אינה יכולה לעקוף את חובותיה כלפי נפגעי העבירה באמצעות החזקתם של העצורים מכוח חוק הלב"ח. בין השאר, זכותם של בני המשפחה לדעת מי מצוי בידי המדינה ומה המדינה עושה כדי למצות את הדין עמו. בנוסף, טוען הארגון כי זכותם של נפגעי העבירה גם "לעמוד על מיצוי הדין כנגד מרצחים אלה, לרבות תקיפתה של כל החלטה להשתהות או להימנע מנקיטה בצעדים פליליים כנגד עבריינים אלה". יתרה מכך, ארגון שורת הדין טוען כי ההחזקה כלב"ח אינה מאפשרת לבני המשפחות להביע עמדה ולהתנגד לשחרורם של מחבלים, כמו מנהל בית החולים שיפא, כפי שמתאפשר להם במקרה שהמדובר במי שעמד לדין.

אשר על כן, בארגון שורת הדין דורשים לדעת האם קיימת החלטה להשהות או להימנע מנקיטת צעדים פליליים כנגד המחבלים, מהי טעמיה ומתי בכוונת המדינה להגיש כתבי אישום כנגד המעורבים. הארגון דורש גם כי המדינה תעדכן את נפגעי העבירה ובני משפחותיהם בדבר לכידתם של מי שהיה מעורב בתקיפת יקירם (ובכלל זאת, מי שהיה מעורב בתקיפה ביישוב או במקום בו נפגע יקירם), בדבר מצב החקירה כנגדו והצעדים שבכוונת המדינה לעשות כדי למצות את הדין עמו. לבסוף, דורשת שורת הדין לנוכח שחרורו של מנהל שיפא, כי המדינה תעדכן מראש באופן יזום את משפחות הנפגעים על שחרורם של מחבלים, כדי שאלה יוכלו להתנגד לה.

"התנהלות רשויות האכיפה כלפי קורבנות הטרור היא לא פחות ממבזה", אמרה עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, מייסדת ונשיאת ארגון שורת הדין "לא יעלה על הדעת שהוריה של נועה מרציאנו ז"ל ישמעו רק מהתקשורת שמנהל בית החולים לטרור שיפא, שם בתם נרצחה, שוחרר. אם המדינה חושבת שמצאה 'קונץ פטנט' להתחמק מאחריותה המוסרית והמשפטית כלפי הקורבנות, היא טועה, ובגדול. משהו בסולם הערכים של המדינה השתבש אם היא מעדיפה להתייפייף בפני שונאינו בעולם, במקום להסתכל בלבן של העיניים של אזרחיה, שאיבדו באשמתה את היקר להם מכל".