חאמזה סאח, בן 32 מעראבה, נרצח היום (שני) בפיצוץ מטען ברכב שבו ישב. חאמזה הוא הקורבן ה-107 במגזר הערבי מאז תחילת שנת 2024.

הקורבן ישב במושב שליד הנהג וזמן קצר אחרי שהנהג ירד מהרכב, שחנה סמוך לאחד מבתי העסק בעראבה, אירע הפיצוץ כתוצאה ממנו נפצע אנושות ובהמשך נקבע מותו במקום על ידי צוות מד"א.

בגלל ויכוח על פסולת: בן 23 נרצח באכזריות בצפון   
פנייה ליועמ"שית: "האם קיימת החלטה להימנע מנקיטת צעדים פליליים נגד המחבלים?"  

תיעוד הרכב שהתפוצץ בעראבה (צילום :דוברות מד"א)

כוחות משטרה גדולים ממחוז צפון שהגיעו למקום פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע שהרקע שלו הוא פלילי. חוקרי המשטרה אספו תיעוד ממצלמות אבטחה והחלו בסריקות אחר חשודים. נהג הרכב אותר ונלקח לתחנת המשטרה על מנת לגבות ממנו עדות על אשר התרחש.

במשטרה בודקים האם הקורבן, שכאמור ישב במושב שלצד הנהג, היה היעד לחיסול, או שמא החיסול יועד דווקא לנהג שחייו ניצלו. אפשרות נוספת שנבדקת היא אם היה מדובר למעשה במטען שהיה בתוך הרכב ולא הוצמד אליו, במקרה כזה יוגדר המקרה לכאורה כתאונת עבודה. כך או כך המשטרה ממשיכה בחקירה. 

חובש מיחידת האופנועים של מד"א, רביע אבו אלחוף, שהגיע לזירה סיפר: "הגענו למקום וראינו רכב לאחר שהתפוצץ. בתוך הרכב שכב אדם מחוסר הכרה. לאחר ביצוע בדיקות ראשוניות, הוא נמצא ללא רוח חיים, פציעתו הייתה קשה ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".