יום לאחר הגשת כתב אישום נגדה בגין תקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, נועה גולדנברג, הנאשמת בזריקת חול על השר איתמר בן גביר, משתפת לראשונה את חוויותיה מהמעצר ומביעה ביקורת על התנהלות המשטרה. 

גולדנברג הביעה תמיהה על המצב אליו נקלעה: "יצאתי לבלות בים עם חברים, ופתאום מצאתי את עצמי אזוקה לצד חשודים בעבירות פליליות. זה פשוט לא הגיוני". היא הוסיפה ביקורת על פעולות המשטרה: "זה נראה לי מופרך שהמשטרה מתמקדת בדברים כאלה במקום לעצור פושעים אמיתיים".

איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב לפני שהותקף (צילום: צילום מסך,צילום מסך לפי סעיף 27א)
איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב לפני שהותקף (צילום: צילום מסך,צילום מסך לפי סעיף 27א)

ביום שישי האחרון הגעתי עם חברים לחוף הים. כמה דקות אחרי שנכנסנו למים, שמנו לב שבן גביר נמצא בחוף. דיברנו על מה הוא עושה בים, לאור העובדה שבטח יש לו דברים יותר חשובים לעשות. כמובן שלא זרקתי עליו חול, או כדור חול, או קובבה או בוץ. לפתע ראיתי שמצביעים עליי. המשכתי להיות עם החברים שלי במים ואחרי כמה דקות נכנסו שני מצילים שאמרו לי שאני צריכה לצאת מהמים, כי זרקתי חול על בן גביר, שחזרה.

"אחרי כמה דקות המציל קרא לכולם לצאת מהחוף. יצאתי מהים, הלכתי ישירות לשוטר, והוא אמר שהוא עוצר אותי כחשודה בתקיפת איש ציבור. בזמן הזה המאבטח האישי של השר התחיל לצלם אותי כשאני עם בגד ים. ביקשתי מהשוטר שיעזור לי ויבקש ממנו להפסיק, אבל הוא לא הפסיק", טענה. 

עם זאת, בתיעוד שפרסמה המשטרה מצלמות הגוף ניתן לראות כי היא נמלטה למים ולא נשמעה להוראות השוטר למעלה מ-10 דקות, וזאת למרות בקשות של השוטר והכרזה של המציל במערכת הכריזה לצאת מהמים. בנוסף, ניתן לראות בסרטון כי היא לבושה בבגדים והטענה כי נחקרה בבגד ים הינה איננה נכונה. "בניגוד לטענותיה, כל זכויותיה של הנאשמת נשמרו בקפידה במהלך המעצר", נמסר מהמשטרה. 

עוד נמסר כי "במקום לקחת אחריות על מעשיה, הנאשמת מטילה דופי בעבודת השוטרים שעושים את עבודתם נאמנה ובמקצועיות הראויה לכל הערכה. ראוי היה לגנות בכל תוקף עבירה של תקיפת עובד ציבור".

בתיאור רגעי המעצר, גולדנברג סיפרה: "התחננתי בפניהם, אמרתי להם עד כמה אני מפחדת וביקשתי עזרה, אבל זה לא שינה דבר". היא המשיכה לתאר את הקשיים שחוותה בזמן העברתה ממתקן המשטרה בלב תל אביב לכלא נווה תרצה. "ניסיתי לברר אצל השוטר מה צפוי לקרות. הוא פשוט התעלם ממני לחלוטין, והיחס שקיבלתי היה מחריד", טענה גולדנברג.

היא פירטה על העיכובים בדרך לכלא: "הניידת שהובילה אותנו לכלא נתקעה עם פנצ'ר". לאחר החלפת הרכב והגעה לנווה תרצה, גולדנברג סיפרה כי "השוטרים החלו לנסוע בסיבובים כי לא ידעו איך להיכנס למתחם". היא הוסיפה בכאב: "הם אפילו עצרו לשתות קפה והתעלמו לחלוטין מהבכי שלי".

גולדנברג ציינה כי למרות הקשיים, היא שמעה שוב ושוב את קריאות העידוד של המפגינים הרבים שהגיעו לתמוך בה, הן מחוץ לכלא והן במהלך הדיונים בבית המשפט. היא סיכמה את החוויה המטלטלת: "עד עכשיו אני מתקשה לעכל שזו המציאות המטורפת שנקלעתי אליה".

ממשטרת ישראל נמסר:  "מדובר בנאשמת בת 27 שהוגש נגדה כתב אישום בגין תקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. אנו דוחים בשאת נפש את דבריה של הנאשמת וכל ניסיון לגמד או לנרמל את האירוע החמור, נותן לגיטימציה לפגיעה באנשי ציבור ואנו לא נאפשר זאת. נדגיש, כי בניגוד לטענותיה כל זכויותיה של הנאשמת נשמרו בקפידה, ובמקום לפגוע בעבודת השוטרים שפעלו כפי שמצופה מהם, ראוי היה לגנות בכל תוקף עבירה של תקיפת עובד ציבור".