חמש וחצי שנות מאסר נגזרו היום (חמישי) על ליעד אדרי, הנאשם בפרשת רצח הנער יואל להנגהל בקריית שמונה באוקטובר 2022. בנוסף לעונש, המשפחה מקבלת 50 אלף שקלים בלבד פיצוי.

בתחילה, הואשם אדרי ברצח, אך בעקבות הליך גישור שהתקיים לבקשת בית המשפט עקב קשיים ראייתיים, הוחלט להקל את ההאשמות ולהעמידו לדין בגין חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש הליכים והדחה לעדות שקר.

משפחת להנהגנל ל-״מעריב״ על החלטת גזר הדין: ״גזר הדין לא ראוי בכלל, אנחנו רוצים לערער על ההחלטה ולהעבירה  לבית המשפט העליון. אנחנו בהלם, לא מאמינים שהרוצח של הבן שלנו קיבל רק חמש שנים וחצי בכלא. זה מה ששווה האובדן של הבן שלנו? אנחנו בשוק״.

תגובת הפרקליטות שנדהמה מהעונש הזעום: ״אנחנו מסיימים היום תיק קשה ומורכב, בו האלימות החמורה הביאה לתוצאה הקשה מכל, גדיעת חייו של הצעיר יואל להנגהל ז״ל, אשר קיפח את חייו בקטטה חסרת משמעות, ללא כל סיבה. הנאשם נשלח למאסר בפועל לאחר שהודה והורשע בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט. בקרוב יוגשו עוד כתבי אישום בתיק, נגד המעורבים הנוספים אשר צעדו בעקבות הנאשם והשתתפו בתקיפה החמורה. אנו משתתפים בצער המשפחה אשר עלתה ארצה כמה חודשים לפני האירוע  ואיבדה את בנה אשר חלם להתגייס לצה״ל. הפרקליטות תלמד את החלטת בית המשפט ותשקול את צעדיה בהמשך״.

צבי חאוטה, ראש קהילת בני מנשה, על גזר הדין ל-״מעריב״: ״תוצאת גזר הדין ממש מעציבה אותנו. אנחנו מתפללים ומתחננים שיצא צדק. הרצח של יואל הוא רצח בדם קר של עולה חדש מקהילה חדשה וקטנה בארץ. נראה שהמשפט התנהל לפי צבע העור. יואל לא יחזור לחיים - אך הצדק לפחות ייתן קצת מנוח למשפחתו. רוצחים אותנו כמו חיות על רקע צבע העור, ובסוף אין צדק? יש זעם גדול בקהילה על העונש של הרוצח, מצפים לצדק שיגיע. זהו יום עצוב לקהילה ולמדינת ישראל כולה״.

האירוע התרחש באוקטובר 2022, כאשר על פי כתב האישום, פרצה קטטה בין להנגהל וחברתו לבין קבוצת ילדים שהטרידו אותם. כתוצאה מהעימות, להנגהל נפגע בפניו ושן נשברה. המשטרה שהוזעקה למקום הצליחה לפזר את הנוכחים, אך בהמשך שבו להנגהל, חבריו וצעירים נוספים למקום. במהלך העימות שהתפתח שם, אדרי, לפי כתב האישום המקורי, הגיע עם סכין מוסתרת, צעק לעבר להנגהל וחבריו: "אף אחד לא מרביץ לילד קטן" ודקר את להנגהל בבטנו. לאחר מכן עזב את המקום, אך שב אליו זמן קצר לאחר מכן, בעט בלהנגהל שנשכב על הרצפה ונמלט.

עוד נטען כי אדרי לא הכיר את להנגהל לפני האירוע, וכי לאחר מכן הוא הסתיר את הסכין, העלים את בגדיו והורה לאדם אחר למסור גרסה כוזבת. בעקבות הקשיים הראייתיים, כמו אי מציאת הסכין שבה נדקר להנגהל, הציע השופט סאבב דבור לנהל הליך גישור, שבעקבותיו הושג הסדר טיעון. במסגרת הסדר זה, הודה אדרי בעבירות המיוחסות לו לפי כתב האישום המתוקן.

עו"ד רחל צינקין, שמייצגת את משפחת להנגהל, אמרה לקראת קבלת גזר הדין כי "הסאגה הזו רחוקה מסיום מבחינתי ומבחינת משפחת להנגהל. נכון לרגע זה, יש נרצח - אך אין רוצח. זה לא יכול להסתיים ככה. לא יעלה על הדעת שבחור צעיר יירצח בדקירות סכין במדינת ישראל במאה ה-21, מצלמות יתעדו עשרות צעירים שתוקפים אותו, ועדיין, כשנתיים מאז הרצח, אין לנו רוצח. כולנו דרוכים ומתוחים לקראת גזר הדין הזה. המשפחה מחכה לרגע הזה כמעט שנתיים, ועד שבית משפט לא ירשיע את מי שרצח את יואל לא תהיה סגירת מעגל ונמשיך להרגיש שלא זכינו לצדק".