שלושה ימים לאחר הפיגוע הפליל ברמלה, בית משפט השלום בראשון לציון , האריך היום (ראשון), בשבעה ימים את מעצרו של קטין בן 17 תושב רמלה, החשוד בהשלכת רימון רסס לעבר חנות לבגדי ילדים. באירוע זה קיפחו את חייהם שתי נשים ושני ילדים, כל זאת במטרה לחסל את לין מוגרבי, כלתו של ראש ארגון הפשיעה כאמל ג'רושי. 


באירוע שהוגדר על ידי מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי, כפיגוע פלילי, עמדה המשטרה במשימתה הדחופה ושמה ידה על החשוד שנעצר, בהסתמך על ניתוח טכנולוגי של תיעוד מצולם. בתיעוד נצפה צעיר לבוש מעיל רכיבה וקסדה לראשו, כשהוא עוקב בדריכות אחרי מוגרבי ובשלב מסוים רגע לפני שנכנסה לחנות השליך רימון רסס. בכך גרם לפיצוץ עז שכילה רכב שחנה בסמוך וכן את החנות אליה נמלטה מוגרבי בעודה אוחזת בפעוט בן כחודשיים.

אחרי צפת והכנרת: אלו הערים הבאות שייכנסו למעגל האש של חיזבאללה

באותה שעה בתוך החנות, שהתה העובדת ושני ילדיה בני החמש והעשר, למעט הפעוט שנפצע אנושות שאר הנוכחים שנפצעו אנושות כתוצאה משאיפת עשן סמיך וכוויות, נקבע בהמשך מותם בבית החולים אסף הרופא. 


כבר באותו הערב נכנסו לרמלה כוחות גדולים של המשטרה ומג"ב לרבות יחידות טקטיות, במטרה לפשוט על מתחמים של ארגוני הפשיעה הדומיננטיים בעיר. מפכ"ל המשטרה ומפקד המחוז, ניצב אבי ביטון, הנחו על הטלת החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז שהחלה לאסוף מצלמות, לגבות עדויות ובעיקר להתרכז במאמצים המודיעיניים לאיתור המעורבים במעשה החמור ולהתחקות אחרי שולחי משליך הרימון ומתכנני חיסולה של מוגרבי. 


תוך כדי שהדיון התקיים בדלתיים סגורות, תחת איפול וצו איסור פרסום שהוטל על פרטי החקירה, אישרה המשטרה לפרסם את דבר הארכת מעצרו של החשוד החקירה הרגישה והסמויה נמשכת.