במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ממשיכים בבדיקת אירוע מעצר שלוש הנשים בשישי האחרון בהרצליה וככל שיימצא כי לא מדובר במעשה פלילי מצד השוטרים הבדיקה תגיע לסיומה ולכל היותר היא תועבר להמשך טיפול משמעתי.

בינתיים בעקבות פתיחת הבדיקה במח"ש  ועדת הבדיקה של המשטרה נאלצת לעצור את בחינתה באירוע וזאת כדי לא לשבש את הליך הבדיקה במח"ש. במח"ש בוחנים את שרשרת קבלת ההחלטות של השוטרים המעורבים באירוע וכן את אופן התנהלות הנשים שנעצרו בשלב שבו נכנסו לבית הכנסת.

על פי הפרטים הראשונים פעילות הנשים התבצעה לכאורה בחמישי בלילה ואילו מעצרו התבצע בחלוף מספר שעות בבתיהן לטענתן. במח"ש לא פוסלים את הצורך בחקירת הנשים, אירוע שהתחייב נוכח התלונה שנפתחה בגין הסגת גבול בבית הכנסת אולם מנסים לבדוק האם המעצר באזיקים היה נדרש לחקירה או נבע כתוצאה ממעשה פלילי ולחילופין מקבלת החלטה תחת שיקול דעת שגוי.

בינתיים במח"ש לא מיהרו לזמן את השוטרים למסירת עדות, אולם לא מן הנמנע שהם ידרשו לעשות כן בימים הקרובים באם יימצא חשד למעשים בלתי תקינים הנגועים בנסיבות פליליות לכאורה. באם לא יעלו חשדות למעשה פלילי מצד השוטרים, הבדיקה תתבצע על ידי קצין בודק שמינה מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי שאישר כי ככל הנראה מדובר בתקלה בהתנהלות .

בנוסף ככל שיימצא שמדובר בעבירת משמעת הטיפול יעבור להליך משמעתי . בכל מקרה אחר התיק ייגנז כבר בתוך הימים הקרובים.