פרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) על שורה של כתבי אישום נגד בכירים בחברה הציבורית "יונט קרדיט", בכפוף לשימוע. בין הבכירים באחת משלוש פרשיות שנשקלת בהן העמדה לדין - שר האוצר לשעבר משה כחלון, ששימש כיו"ר החברה.

הפרשה בה, על פי החשדות, מעורב כחלון נוגעת למעילה בסך חמישה מיליון שקל ואי-סדרים כספיים נוספים בסניף נצרת, שהתגלו על ידי קצין הציות של החברה, יואב צבר, כבר בשנת 2020. רק בתחילת 2022, לפי החשד, דיווח זאת ליו"ר כחלון, שהורה לו לא לחשוף את הממצאים לדירקטוריון - מחשש לפגיעה בדירוג האשראי של החברה.

העננה המשפטית שרובצת לפתחו של כחלון עלולה למנוע את חזרתו לפוליטיקה

רק באמצע שנת 2022 החליט צבר לדווח לדירקטוריון החברה הציבורית, אשר פעלה מיד למינוי בודק חיצוני ופרסום הממצאים לציבור. נוכח גילוי הפרשיות לציבור, השעתה הבורסה את המסחר במנייה וגרעה אותה מהמדדים, הורד דירוג האשראי של החברה ורואי החשבון המבקרים משכו את אישורי הדוחות הכספיים לשנים 2020-2022.

בפרשה נוספת, חשודים בעלי השליטה בחברה, צחי אזר, שלמה אייזיק ושי פנסו כי הציגו מצג שווא למוסדות החברה הציבורית - וקיבלו לידם במרמה מניות בשווי של כ-50 מיליון שקל. בפרשה חשוד בעל השליטה והמנכ"ל אזר, במשיכות כספים אישיות מהחברה הציבורית בסך של כ-400 אלף שקל.

פרקליטו של צחי אזר, עו״ד גיא שנער ממשרד אייזנברג, שנער ושות׳, מסר: ״בכוונתנו למצות את זכותנו לשימוע בפני הפרקליטות, שבו נעלה ביסודיות ובהרחבה את כל טענותינו, ואנו סבורים כי לאחר בחינה מעמיקה של הדברים תשתנה כוונתה של הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד מרשי, בחלקה או במלואה. למר אזר טענות ונימוקים רבים ומבוססים אודות החשדות שיוחסו לו בחקירתו, וטענות אלה אף נמסרו על ידו במהלך החקירה. אני סבור כי לאחר בחינה יסודית של העובדות תגיע הפרקליטות לכלל מסקנה כי אין בסיס להעמדתו לדין״.