לאחר שעורר סערה ציבורית בעקבות חשיפת האמירות הקשות שלו נגד קהילת הלהט"ב, מפכ"ל המשטרה החדש, רב ניצב דני לוי, פנה במכתב פתוח לשוטרים בניסיון להסביר את עמדתו.

בתחילה כתב: "בעקבות פרסומים בתקשורת בנוגע להתבטאות שיוחסה לי כנגד קהילת הלהט"ב, ברצוני להבהיר את עמדתי באופן חד וברור. אני מכבד ומוקיר את קהילת הלהט"ב ולאורך כל שירותי במשטרת ישראל, פעלתי תמיד מתוך כבוד ושמירה על זכויותיה של הקהילה, כמו גם כל קהילה אחרת במדינת ישראל".

מעילת מיליונים הוסתרה מהציבור: ההסתבכות המשפטית של כחלון
השלושה שהתחזו: שלושה שב"חים נעצרו, נמצא שברשותם טלית וספר תורה

"במהלך שירותי, שמרתי על קשר רציף עם נציגי הקהילה ודאגתי לקיומו של דיאלוג פתוח. בתפקידיי השונים, פיקדתי על מצעדי גאווה, בערים המרכזיות במדינה. מצעדים אלה היו עבורי סמל חשוב לחופש הביטוי והזכות לשוויון במדינה דמוקרטית", ציין.

מצעד הגאווה 2023 בתל אביב (צילום: שלומי יוסף,עיריית תל אביב-יפו)
מצעד הגאווה 2023 בתל אביב (צילום: שלומי יוסף,עיריית תל אביב-יפו)

עוד הוסיף, "עם כניסתי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל, אחד היעדים אותו הצבתי הוא חיזוק הקשר עם כל קהילות החברה הישראלית, ובכלל זה קהילת הלהט"ב. אני רואה בקשר עם הקהילה חלק בלתי נפקד מהתפקיד שלנו כמשטרה, להגן, לשרת, ולהעניק ביטחון לכל אזרח במדינה, ללא קשר לדת, מגדר, נטייה מינית או כל מאפיין אישי אחר. כפועל יוצא מכך, בכוונתי להעצים את תחנות המשטרה ושוטרי התחנות, אשר באים במגע יומיומי עם הקהילות השונות".

"משטרת ישראל בהובלתי, מחויבת לשמור ולהגן על כלל אזרחי המדינה, ולוודא כי כולם זוכים ליחס הוגן, מכבד ושוויוני. כל שוטר ושוטרת מחויבים לעקרונות אלו, ואני רואה בכך ערך עליון", סיכם המפכ"ל.

האגודה למען הלהט"ב מסרה כי "לאחר הסערה הציבורית, מפכ"ל המשטרה הגיע היום מיוזמתו לפגישה עם מנכ"לית האגודה יעל סיני ביבלש. השיחה הייתה עניינית ואנו מצפים מהמשטרה להוציא עוד היום הצהרת תמיכה חד משמעית ובלתי מסויגת בקהילת הלהט"ב, כולל הסתייגות מההתבטאויות המיוחסות למפכ"ל, בין אם נאמרו או לא".

"סוכם כי תתקיים בעוד שבועיים פגישה רשמית ונרחבת עם כלל ארגוני קהילת הלהט"ב על מנת לבנות תכנית פעולה יסודית לטיפול ביחס המשטרה כלפי קהילת הלהט"ב, להחזיר את אמון הקהילה במשטרה ולייצר הרתעה כנגד אלה המבקשים לפגוע בנו".

"אנו שמחים על נכונותו של המפכ"ל לשקם את יחסי האמון הרעועים עם קהילת הלהט"ב ומצפים כי דבריו בפגישה היום ישוקפו ביישום של צעדים קונקרטיים ועקביים בשטח, על מנת שאמירות אלו לא ישארו כהצהרות בלבד, אלא כשינוי אמיתי ואפקטיבי של המשטרה כלפי קהילת הלהט"ב בישראל".