אב לחמישה ומנהל עסק משפחתי, חשב שהוא בא לעשות צדק ולסגור חשבון משפחתי, אבל במקום זה מצא את עצמו עומד מול תשעה חודשי עבודות שירות, לאחר שתקף את אביו של גיסו לשעבר במכות אלה ואיים על חייו כיוון שבנו הרביץ לאחותו. השופט יוסי טורס גם הורה לנאשם לשלם למתלונן 15 אלף שקלים פיצוי.

על פי כתב האישום, הנאשם שמע שאחותו סובלת מאלימות מצד בעלה לשעבר, תקיפה שארעה יום קודם. הנאשם, כמו אח מגונן, לא נשאר אדיש. נסע ישר לבית אביו של הגרוש, בן 71, דפק בדלת.

נסראללה התעורר הבוקר וקיבל את הבשורה הקשה
"קריסת ישראל" - יצחק בריק מציג: תרחיש הבלהות של המשך המלחמה

כאשר האיש המבוגר פתח אותה, הנאשם לא חיכה להסברים – שלף אלה, והחל להכות אותו בכל הכוח. תוך כדי, הוא גם זרק לעברו איומים: "אני ארצח אותך ואת הבן שלך". המתלונן עוד ניסה להדוף אותו ונפל, והנאשם המשיך להכות אותו עם האלה ברגליו, בזמן שהוא שכב על הרצפה. 

התביעה, דרשה עונש מאסר בפועל של לפחות 15 חודשים. כמו כן, הוגשה הצהרת נפגע עבירה. בהצהרה ציין המתלונן הקשיש את השפעת האירוע על חייו, את הכאבים מהם הוא סובל ואת הפגיעה ביכולתו לעבוד שעות רבות וביקש למצות את הדין עם הנאשם בעונש מאסר מאחורי סורג ובריח.

עורך דינו של הנאשם, ניסה להסביר את ההתנהגות האלימה וטען כי התקיפה אינה ברף חומרה גבוה וכי יש להביא בחשבון את הרקע למעשים – עבירות חמורות שביצע יום קודם הגרוש נגד האחות. עוד נטען, כי הנאשם פעל באופן אימפולסיבי בניסיון להגן על אחותו וכי הוא הביע חרטה כנה על מעשיו וקיבל אחריות מלאה.

השופט טורס לא החמיר כפי שדרשה התביעה וציין כי הדבר התרחש על רקע אירוע אלימות חמור שביצע יום קודם בנו של המתלונן כלפי אחות הנאשם ואדם נוסף.

"מובן שאין בכך להצדיק עשיית דין עצמי ונקמה אלימה, לא בגרוש עצמו ולא כל שכן באביו. מוכן אני להניח שהנאשם סבר שיתכן שיפגוש בבית המתלונן את הגרוש, אך הדבר אינו מסביר (ובוודאי שאינו מצדיק) מדוע היכה את אביו דווקא ואף בברוטליות שכזו וכל זאת מבלי שקדם לכך כל אירוע קודם, שיחה או התגרות", כתב השופט טורס בגזר הדין.

אבל לצד זאת, הוא הכיר בנסיבות האישיות של אמיר: "מוכן אני לקבל שקיימים בעניינו של הנאשם סיכויי שיקום ואף ממשיים במובן זה שמדובר באירוע שהתרחש על רקע הזדהות עמוקה בסבלה של אחותו וכי הנאשם הורתע מההליך הפלילי, הכיר בפסול שבמעשיו והסיכוי להישנות מעשים נמוך".