קצין בחטיבת התביעות של משטרת ישראל הגיש היום (ראשון) כתב אישום נגד נהגו האישי של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, משה אייכנשטיין, שפגע ברכב אזרחי לאחר שעבר ברמזור אדום בזירת הפיגוע ברמלה בחודש אפריל. שלושת האישומים בכתב האישום: נהיגה כשברמזור אור אדום, נהיגה בקלות ראש והתנהגות הגורמת נזק וגרימת חבלה של ממש. 

על פי כתב האישום בתאריך 26.04.2024 בשעה 17:49 או בסמוך לכך, נהג הנאשם, משה אייכנשטיין, מתוקף תפקידו כנהג השר לביטחון לאומי, ברכב פרטי מתוצרת סקודה שאושר כרכב בטחון בעיר רמלה ברחוב שדרות ויצמן מכיוון צפון לדרום והתקרב לצומת עם הרחובות דוד רזיאל, שמשון הגיבור ויהודה שטיין. מערכת הרמזורים פעלה בצומת כתיקנה.

תיעוד תאונת הדרכים של איתמר בן גביר (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

הנאשם נהג ברכב הבטחון עם אורות מהבהבים דולקים והשמיע אותות אזהרה בסירנה. אותה שעה נהג עידן דומוטוב ברכב פרטי ברחוב יהודה שטיין ונכנס לצומת בחסות האור הירוק שדלק ברמזור בכיוון נסיעתו.

הנאשם נהג בקלות ראש, בכך שחצה את קו העצירה ונכנס לצומת, כאשר דלק אור אדום ברמזור בכיוון נסיעתו. הוא התקדם לתוך הצומת, מבלי ששם ליבו אל הדרך ולמצב כלי הרכב בה. הוא לא הבחין מבעוד מועד ברכבו של דומוטוב ולא האט את מהירות נסיעתו. הוא חלף על פני רכב אחר מבלי לוודא שהדרך פנויה ומבלי שנקט באמצעי זהירות למניעת סיכון ופגיעה בעוברי דרך כנדרש מרכב בטחון, חסם את דרכו של דומוטוב ושני כלי הרכב התנגשו.
רכבו של איתמר בן גביר היה מעורב בתאונת דרכים (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כתוצאה מההתנגשות, נהדף רכב הבטחון והתהפך על גגו. כתוצאה מהתאונה ניזוקו כלי הרכב המעורבים, ונגרמו חבלות לנוסעי שני כלי הרכב, כמפורט להלן: נהג הרכב המעורב, עידן דומוטוב, נחבל חבלות של ממש בדמות חתך עמוק בברך ימין ושבר דחיסה קטן בקונדיל הפמורלי,-המדיאלי הימני בגינו עבר ניתוח ואושפז בבית החולים במשך שמונה ימים.

אחד מהנוסעים ברכב הבטחון, השר איתמר בן גביר, נחבל חבלות של ממש בדמות שברים בצלעות 9־4 מימין וקונטוזיה בריאה הימנית בגינם אושפז במשך יומיים לצרכי השגחה. בנוסף לכך, נחבלו בגופם, הנאשם ושני הנוסעים הנוספים שהיו ברכב הבטחון.

עו״ד שוש חיון הסניגורית של הנאשם הנהג של בן גביר ״התקשורת זנחה את הערכים ובחרה בעת מלחמה ללחוץ על המשטרה להעמיד לדין לוחם בן של לוחם, רק כדי לנגח את בן גביר! מרשי ביחד עם אביו וארבעת אחיו נלחמים למען המדינה מאוקטובר ועד עכשיו במסגרת שירות המילואים בעזה ובצפון וימשיכו לשרת את המדינה ולהילחם להגנתה וגם למען שהצדק ייצא לאור. אם זה היה הנהג של לפיד לא היה אותה אובססייה תקשורתית שהובילה להגשת כתב אישום ללא בסיס ראייתי ושסופו בזיכוי״.