בג"ץ ידון מחר (שני) בעתירה שהוגשה נגד הקמתה של ועדת דרורי, הבודקת את השימוש הפסול והלא חוקי של רשויות האכיפה בתוכנות ריגול הפוגעות באופן אקוטי בזכות החוקתית לפרטיות, במסגרת תיקים שאינם מצדיקים את השימוש בכלים עוצמתיים אלה וללא הסמכה חוקית.

הוועדה מונתה על ידי שר המשפטים לוין לפני למעלה משנה, ובקושי התחילה את עבודתה. רק באפריל האחרון בג"ץ אישר לוועדה, שקיבלה סמכויות חקירה, להתכנס. גם בסוגיית הוועדה, עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה ועמדתו של שר המשפטים יריב לוין מנוגדות – והוא אינו מיוצג על ידה.

כמו בסרט: תושב השומרון איתר כשל בכספומטים - ומשך אלפי שקלים
מתמודד נפש ביקש להיעצר - המשטרה עצרה במקום להגיש עזרה

עמדת היועמ"שית תומכת בעתירה נגד השר לוין, ולמעשה מבקשת לקבל את העתירה. לעמדת היועמ"שית, הוועדה פועלת באופן לא חוקי ויש להורות על הפסקת פעילותה. כזכור, הוועדה פועלת לבדוק פעילות לא חוקית שבוצעה ככל הנראה על ידי המשטרה ומשרד המשפטים. היועמ"שית מתנגדת בתוקף לחקירת האירוע, אשר בין היתר תבדוק את תפקוד משרד המשפטים והכפופים לה במסגרת הפרשה.

לדברי היועמ"שית, ישנו חשש להשפעה של פעילות הוועדה על משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר במסגרת החקירות נגדו נעשה שימוש בתוכנות ריגול. היועמ"שית סבורה כי "אסור לממשלה להתערב במשפטים פליליים, לשבש אותם או לעכב אותם, גם לא באמצעות ועדה מטעמה". לדברי היעמ"שית, "לא ניתן לנתק באופן מלאכותי בין עבודת הוועדה לבין העיסוק שלה בתיקים פרטניים באופן שיבטיח את חוקיות פעילותה".

לוין לעומת זאת מסר לבג"ץ כי "אין ולא היתה כוונה שהוועדה תתערב בהליכים משפטיים תלויים ועומדים במובן שתתיימר לתת הוראות לערכאות שיפוטיות. הדבר כלל לא אפשרי ואין לו זכר בכתב המינוי והחלטת הממשלה".