בג"ץ דחה היום (ראשון) עתירה של הורים לתצפיתניות, בה התבקש בג"ץ להורות לצה"ל לפנות אותן לבסיסים עורפיים. מדובר על תצפיתניות שנשארו בגזרה הצפונית באזורי לחימה ובאזורים מאוימים, לאחר שחלק מהתצפיתניות שהיו בגזרות הללו עברו לבסיסים עורפיים.

על פי העתירה, "ההחלטה שלא לפנות את התצפיתניות, למרות האירועים הביטחוניים ב-7 באוקטובר ובחודשים שלאחר מכן והאיומים הנשקפים להן, וחרף פינוייהן של יתר התצפיתניות המשרתות בגזרה אשר ממשיכות לבצע את תפקידן ללא כל דופי – איננה סבירה ומידתית ומתעלמת ממסקנות התחקירים שנעשו בעקבות ה-7 באוקטובר ומנתונים רלוונטיים המלמדים על קיומה של סכנה ממשית ומיידית בהמשך הצבתן בסמוך לגבול".

השופטים כתבו בפסק הדין: "אין לכחד, חששם של העותרים על רקע אירועי ה-7 באוקטובר והמאורעות המתרגשים עלינו בשנה האחרונה הוא אך טבעי ומובן לכל הורה ששולח את בניו ובנותיו היקרים לו מכל למשימת ההגנה על הארץ. עם זאת, אין לנו מוצא אלא לדחות את העתירה".

עוד נכתב בפסק הדין כי "עם כל ההבנה לדאגתם של העותרים, העתירה שלפנינו מופנית כלפי החלטה צבאית-מבצעית מובהקת, המצויה בלב ליבו של שיקול הדעת המקצועי של גורמי הצבא וטומנת בחובה מכלול של שיקולים מבצעיים; ככזו, אין עילה שיפוטית להתערב בה. אין צורך לומר כי על רשויות הצבא המוסמכות לשקול היטב את מכלול השיקולים הרלוונטיים ובראשם רמת הסיכון לו נחשפים טובי בנותינו ובנינו, ולבצע הערכות מצב עדכניות בהתאם לצורכי הביטחון המשתנים".