שופטת בית משפט השלום בתל אביב, מירי הרט הרץ גזרה 45 ימי מאסר על פעילת השכונות שפי פז. על איליה גרנטובסקי הוטלו 30 ימי עבודות שירות ונגד דורון אברהמי הוטל מאסר על תנאי. נגד השלושה הוגשו 14 אישומים בגין עבירות שונות, אך בסופו של דבר נותרו בכתב האישום 6 אישומים בלבד. פז הורשעה במסגרת עסקת טיעון, והתביעה ביקשה לגזור עליה 6 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס. מאחר והיא סירבה להיבדק במסגרת תסקיר מבחן לבחינת אפשרות של עבודות שירות, השופטת נאלצה להכריע האם לגזור עליה עונש מאסר בפועל.

בטיעונים לעונש אמר נציג התביעה כי הנאשמים הרשו לעצמם בחסות האידיאולוגיה לבצע עבירות פליליות זו אחר זו בהתארגנות בקבוצות יום אחר יום בכל חלקי העיר ומסודות השונים. בין אם בבתי ספר בין אם במוסדות ציבוריים כמו מרפאות ובין אם זה גני ילדים. "המבוא לכתב האישום מתאר רק מקצת מהלך רוחם של הנאשמים והדרכים בהם בחרו לממש את האידיאולוגיה שלהם. כל זאת כאשר במועד הרלוונטי לכתב האישום וחלקם עד היום היו פעילים חברתיים ולמעשה מובילי המחאה שמנהלים מאבק נגד אנשי הקהילה הזרה. הנאשמים אשר להם אחריות ומחויבות חברתית מכח היותם מובילי המאבק לא רק שלא נהגו באחריות המצופה מהם אלא פעלו בצורה לעיתים נטולת רסן", נאמר על ידי התביעה.

חשד: אזרח ישראלי שיחד מנהיגים באפריקה במטרה לקבל הטבות
הקורבן ה-165 במגזר הערבי: אחמד חאמד נרצח ביריות באום אל פאחם

בדברים שנשאה בדיון הטיעונים לעונש בבית משפט השלום בתל אביב אמרה פז בין השאר: "ראשית ולפני הכול, אני מבקשת מבית המשפט לרשום לפניו שאני לא מצטערת ולא מתחרטת על כל מה שעשיתי במסגרת המאבק לשחרור השכונות מהכיבוש הזר, האלים והעוין של המסתננים, שנכפה עלינו בחסות המדינה ובגיבוי רשויות אכיפת החוק. אם אני מצטערת על משהו זה רק שלא עשיתי מספיק".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שפי פז (צילום: יוסי אלוני)
שפי פז (צילום: יוסי אלוני)

איליה גרנטובסקי קבל בטיעונים לעונש כי היה במעצר בית מלא למשך 76 ימים על חשד לקשירת קשר לריסוס גרפיטי ופיזור נעצים: "השופט בני שגיא בערעור שהגשנו הואיל בטובו לעצור את המעצר הבזוי הזה, תוך כדי הטחת ביקורת בתביעה. סאגה וענישה כזאת על עוונות כאלה לא נשמעה ונראתה מעולם ב-76 שנות קיומה של מדינת ישראל. מילאתי את מלוא העונש בעצם מעצר הבית ל-76 ימים שהוא שווה ערך למעצר בכלא , עינוי הדין וההשפלה שעברתי והפגיעה הנפשית- אין להן מחילה".

הנאשם דורון אברהמי אמר בדיון הטיעונים לעונש: "הפשעים האמיתיים שלי זה להראות לעם ישראל באמצעות המצלמה של הטלפון הנייד שלי מה נעשה בדרום תל אביב ולהראות לשופטים, אבל הם קצת מנותקים. מדינת ישראל והתביעה לא אהבה את מה שאני עושה והעדיפה שקט מאשר סדר. היום אני עומד פה ומקווה מאוד שבית המשפט יבין סוף סוף את מה שתושבי דרום ת"א עוברים ויעשה את השינוי אליו אנחנו מייחלים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: ״בית המשפט עושה איפה ואיפה: מחמיר בענישה כאשר מדובר בפעילי ימין ומקל בענישה כאשר מדובר בפעילי שמאל. אני מחזק את שפי פז במאבקה לגירוש המסתננים הבלתי חוקיים שמטילים אימה בשכונות דרום ת״א. המאבק של שפי, הוא המאבק של כולנו״.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: "גזר הדין ששולח את שפי פז, פעילה חברתית בת 72 לכלא ל-45 היום על מה שבשנתיים האחרונות קורה כאן ברחובות כל יום כל היום שאנשים מדליקים מדורות ומרססים גרפיטי וצובעים באדום מזרקות ולהם מותר, פסק הדין הזה חושף את ערוותה של מערכת המשפט, את הצביעות, את ההטיה, את חוסר הישרות. המערכת הזו רקובה וחייבת תיקון". 

עוד הוסיף, "אני קודם כל מגבה את שפי ואת הפעילים של דרום תל אביב, שאגב נאבקים עבור כולנו, נאבקים עבור היהדות של המדינה, נאבקים עבור איכות החיים בשכונות הכי מוזנחות בתל אביב, נגד תופעת המסתננים הבלתי חוקיים שחייבים לטפל בה. שפי כולנו איתך, כולנו מאחורייך. אם תלכי חלילה לכלא בראש מורם, זה יהיה בשליחות כולנו. אנחנו נסיים עכשיו את המלחמה ונחזור לתקן את מערכת המשפט, כי שוויון זה הבסיס והאכיפה בררנית היא רשע".