עד איזה גיל ילדים צריכים להיות תלויים בהורים שלהם? בית המשפט הוציא צו עיכוב יציאה מהארץ למשך שנה, כדי למנוע מצעיר לטוס לרוסיה בשל חשש של הוריו שהוא מעוניין להתגייס לצבא הרוסי. המדינה ביקשה מבית המשפט לדחות את הבקשה ולבטל את צו עיכוב היציאה מן הארץ,. זאת לאחר שהוגשה בקשה למינוי אפוטרופוס שהגישו הורים נגד בנם הבגיר, בטענה כי בכוונתו לנסוע לרוסיה ולהתגייס לצבא הרוסי, דבר אשר עלול לסכן את חייו.

על פי הבקשה למינוי אפוטרופוס שהגישו ההורים כנגד בנם הבגיר, עיקר החשש של ההורים הינו רצונו של המשיב להתגייס לצבא רוסיה, להרוג ולהיהרג. לטענת ההורים שמעו את המשיב, המתגורר עימם בביתם, כשהוא מדבר על כך מספר פעמים. עוד טענו כי התקשר מספר פעמים ללשכת גיוס מיוחדת במוסקבה שמאפשרת לאזרחים זרים להתגייס לצבא רוסי. עמדת עורכת התסקיר, בא כוח היועמ"ש והאפוטרופוס לדין הינה כי אין עילה למינוי אפוטרופוס, וביקשו לדחות את הבקשה ולבטל את צו עיכוב היציאה מן הארץ.

אוקראינה עולה שלב? אלפי חיילים פשטו על אדמת רוסיה: "לערער את היציבות"

הבן לא הכחיש כי אכן מתכוון לנסוע לרוסיה אולם לטענתו לשם טיול קצר, לכל היותר שבועיים על מנת להתחקות אחר שורשיו, והצהיר כי "אני מבין את הדאגה של ההורים שלי לגבי הגיוס, אני לא מתכוון להתגייס לשום מקום, ב-2018 רציתי לטוס כבר אז לרוסיה עם אחותי ואמא ובסוף בגלל החרדות לא הלכתי, רציתי עדיין לטוס. עכשיו כשהמצב השתפר רציתי לטוס כדי לראות את השורשים של המשפחה שלי ובכלל אני מאוד מתעניין במדינה הזאת ובהיסטוריה שלה ובתרבות".

השופטת אביבית נחמיאס קבעה כי למרות שאין עילה למנות אפוטרופוס לבן לצמיתות, אך יש עילה להגבלת יציאתו מהארץ לאור נסיבות המקרה והורתה על צו איסור יציאה מהארץ למשך שנה. בין היתר קבעה השופטת נחמיאס כי מאחר והצעיר מצהיר על עצמו כמי שאינו יוצר קשר עם אנשים, מהתסקיר עולה כי הוא אינו מכין לעצמו אוכל (אימו מכינה לו), הוא גר בבית הוריו, אינו עובד, יוצא מהבית לצורך עשיית כושר גופני בלבד, ועבד במשך חודש וחצי בלבד, על מנת לחסוך כסף לנסיעה לרוסיה ואין לו יכולתו לנהל את ענייניו בכל הנוגע לנסיעה לחו"ל, כאשר להבנתו פניות טלפוניות לגורמים ממשלתיים של מדינת היעד יכולות לסייע לו ולהדריך אותו כאשר הוא נוסע עם כרטיס לכיוון אחד למדינה הנמצאת במצב מלחמה וכאשר הוא מסתמך על סכום של 3700 שקלים בלבד, שאמור להספיק לטיול, כניסה לאתרים, לינה כלכלה וכרטיס חזור לישראל.

"שוכנעתי כי במעבר החד מאדם המנהל את כל חייו בבית הוריו, לאדם הנוסע לבדו למדינה הנמצאת במלחמה, ללא מיומנות בסיסית של תקשורת עם אנשים, בשלב זה אף אם באופן כללי אין עילה למינוי אפוטרופוס, יש עילה למינוי אפוטרופוס לצורך מתן הסכמה לנסיעה לחו"ל...יש להסתפק בדך "המגבילה פחות את זכויותיו, חירותו ועצמאותו" של המשיב, במקרה זה – החלופה הינה בדמות הותרת צו עיכוב היציאה מן הארץ על כנו".