יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה פתחה היום (רביעי) בחקירה אודות פרסום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממנו עולה חשד לעבירת הסתה ברשתות. בשלב זה זהות המפרסם טרם ידועה. במשטרה מציינים כי במסגרת החקירה האמורה נבחן חשד לפיו הפוסט המסית כנגד ראש הממשלה - מקורו באיראן, וסבורים כי לא מן הנמנע שדווקא ברשתות הזרות מנסים להשפיע על גורמים ישראלים וליצור קיטוב ופילוג במדינת ישראל.

עוד מציינים במשטרה כי לאחרונה נרשמה עלייה משמעותית בניסיונות של גורמים זרים, לרבות באיראן, להעלות פוסטים ברשתות החברתיות הישראליות, כמו גם ניסיונות ליצור קשרים עם אזרחים ישראלים במטרה להעלות דרכם ובאמצעותם פוסטים הנושאים אופי של הסתה.

משפחת התצפיתנית רוני אשל בעדות מצמררת: "לוחמים הפקירו את בתנו להישרף"
תושב ירושלים שהציג עצמו כמעסה חשוד בביצוע מעשה מגונה בשורד הטבח ב"נובה"

בנוסף מזהים ביחידת הסייבר בלהב 433 מקרים שבהם יוצרים גורמים זרים קשר עם אזרחים ישראלים ומנסים להפעיל אותם להסית, לאסוף מודיעין ולהפיץ חומרי הסתה כנגד גורמי ממשלה, וזאת כדי ליצור פולמוס ציבורי פוגעני.

גורמים בלהב 433 מציינים בפני "מעריב" כי מקרה המעצר של תושב בית שמש אשר חילק פליירים כשליח של גורמים באיראן וזאת בתמורה לבצע כסף הינו רק דוגמה אחת מיני מקרים רבים שנחשפים לאחרונה.

הפוסט המסית נגד נתניהו  (צילום: דוברות המשטרה)
הפוסט המסית נגד נתניהו (צילום: דוברות המשטרה)

"עצרנו וחקרנו לא מעט שחלקם מבוגרים שלא מבינים את משמעות ההסתה. נגיע גם אל בוטים אנונימיים ופרופילים מזויפים ונביא אותם לחקירה. מהדברים עולה חשד חמור לעבירת הסתה לפגיעה בראש הממשלה", אמרו הגורמים.

בחשבון ה-X של "פייק ריפורטר", מיזם מחקר בשיתוף הציבור למאבק בפעילות זדונית ברשתות, צירפו את הפוסט, ונכתב כי "הפוסט המסית הזה נגד נתניהו מעורר סערה והופך במהירות לוויראלי. מבדיקה ראשונית של הפרופיל עולה חשד סביר שהוא לא אותנטי. הוא נפתח רק באפריל האחרון, ומאז מפרסם באינטנסיביות תכנים פוליטיים. יש כמה אינדיקציות שהוא חשבון זר, כמו עברית משונה, תכנים ממוחזרים".