דיון בעניינה של סיגל איצקוביץ', הנאשמת ברצח בנה ליאם בן השש, ייערך הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. על פי חוות הדעת הפסיכיאטרית כעת היא כשירה לעמוד לדין אך הייתה בהתקף פסיכוטי בעת המקרה. כעת בית המשפט יצטרך להחליט האם היא כשירה לעמוד לדין.

הסנגור של סיגל איצקוביץ, עורך דין בנימין מלכא, אמר בדיון הארכת המעצר עד תום ההליכים, כי הוא מבקש לקצוב את מעצרה מאחר התקבלה חוות דעת שאומנם היא מבינה את מהות ההליך המשפטי אך הייתה במצב פסיכוטי בזמן המקרה והוא יעמוד על זיכוייה בהליך העיקרי. בפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרה עד תום ההליכים לטענתם חוות הדעת לא התייחסה לתנאים מיוחדים בתנאי מעצר , חוות הדעת מאוד ארוכה ומפורטת אומרים  בפרקליטות ואנו צריכים ללמוד את חוות הדעת. השופט עלאא מסראווה, כי אין התייחסות בחוות הדעת היכן תהיה עצורה האם בתנאי אשפוז או בבית המעצר ולכן ביקש הבהרות מהפסיכיאטר המחוזי והאריך את מעצרה בחודש ימים.

בדיון נוסף שהתקיים בעניינה של איצקוביץ, עו״ד מלכא ביקש לאמץ את חוות הדעת ולהורות על זיכוייה והשופט ירון לוי שדן בתיק העיקרי נתן לפרקליטות חודש ימים לגבש את עמדתה האם הם מקבלים את את חוות הדעת.

כזכור על פי כתב האישום, בעת ששהתה הנאשמת לבדה עם בנה בביתם, נטלה סכין מהמטבח, דקרה תחילה את כלבתם ולאחר מכן ניגשה לבנה שהיה באמבטיה ודקרה אותו עשרות דקירות בכל חלקי גופו. כתוצאה מעוצמת הדקירות, נשברה הסכין, באופן שקצה הלהב נותר נעוץ בגולגולת.

הרצח המחריד בהרצליה: "היו סימנים מקדימים, אך לא עירבו את הרווחה"
"דבק בי השד": סיגל איצקוביץ', אימו של ליאם שנרצח בהרצליה, הודתה במעשה

איצקוביץ יצאה מחדר הרחצה לאחר ביצוע הרצח, שמעה את יללותיה של הכלבה הפצועה ומחשש ששכנים ועוברי אורח ישמעו את היללות, סגרה תריס ודקרה את הכלבה עשרות פעמים נוספות באמצעות סכין וגרזן, עד שגרמה למותה. לאחר מכן, שטפה הנאשמת את הסכין בו רצחה את בנה, החליפה את בגדיה ויצאה מהבית לכיוון קניון "שבעת הכוכבים", כשהיא מגואלת בדם ואוחזת בגרזן בידה.

שכנים מזועזעים מחוץ לבניין בהרצליה בו אירע על פי החשד רצח הילד בן ה-6 (צילום: אבשלום ששוני)
שכנים מזועזעים מחוץ לבניין בהרצליה בו אירע על פי החשד רצח הילד בן ה-6 (צילום: אבשלום ששוני)

בדרך, תקפה הנאשמת באמצעות הגרזן עוברת אורח שנקרתה בדרכה וכן נעצה את הגרזן במכסה הרכב בכביש. כאשר הגיעה לקניון, תקפה את המאבטח, אשר נאבק עימה בניסיון ליטול ממנה את הגרזן.

במהלך הדיון הקודם, כפרה איצקוביץ באחריות הפלילית על העבירות המיוחסות לה. בהמשך הוצג לבית המשפט מכתב מהמרכז לבריאות הנפש המבקש לדחות את ההליכים ב-14 ימים לצורך ביצוע בדיקות פסיכיאטריות נוספות. במכתב נטען כי הפסיכיאטר המחוזי דורש את הזמן הנוסף כדי להעריך אם איצקוביץ כשירה לעמוד לדין.

אז היא אמרה: "כל מה שרציתי להגיד זה שהמשפחה שלנו נחטפה על ידי חייזרים, עברנו זוועות בחללית. הבן שלי עבר ניסויים בחללית, זה היה מזוויע ומחריד. הם פלשו לנו לבית ולגוף ופעלו דרכנו. הדם של הבן שלי לא נשפך לחינם. יש בינינו חוצונים והם מסתובבים בינינו בכדור הארץ".