בית המשפט העליון יכריע האם יתקיימו תפילות יום כיפור ברחובות תל אביב, זאת לאחר ערעור שהוגש על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שלא לאפשר את התפילות מחוץ לבתי הכנסת. הדיון יתקיים ביום רביעי הבא, יומיים בלבד לפני יום כיפור.

בערעור, שהוגש על ידי עו"ד אורי פז, נכתב כי החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב פוגעת ב"זכות היסוד החוקתית לחופש הביטוי הדתי ונגרמת פגיעה ברגשות הדת של אלפי מתפללים בכיכר דיזנגוף ומתפללים ברחבי העיר ביום כיפור, שעה שאיסור הצבת מחיצה ודוכן לחזן עלול למנוע מבעדם כליל את תפילות היום הקדוש ללא "מניין מוביל" שיפעיל את התפילה כהלכתה".

אירוע רצח במושב לפידות: תושב בית ג'ן חשוד במעשה
סיוט במרכז הארץ: כך בוצע מעשה סדום במהלך בילוי לילי | פרסום ראשון

עוד נכתב כי "תוצאות פסק הדין קמא קשה למערערים: מחד, פורמלית התקבלה עתירתם בשל פגיעה בחופש הדת וביטול החלטת המשיבה להתפלל במרחב הציבורי בהפרדה מגדרית; אך מאידך, הלכה ולמעשה, העותרים וציבור רחב הנזקק לתפילות יום כיפור בכיכר דיזנגוף (ובמקומות נוספים ברחבי העיר) לא יוכלו להתפלל השנה בהיעדר מחיצה כהלכתה".

כזכור, בשנה שעברה קבוצת מפגינים הגיעה בכדי לפגוע בכוונת מכוון בתפילות יום הכיפורים. זאת, למרות השתתפות המונית של אלפי תושבים מתל אביב בתפילות ההמוניות אשר הפכו לסמל של מסורת עוד מימי הקורונה. כעת, עיריית תל אביב פועלת על מנת שלא לאפשר את התפילות מחוץ לבתי הכנסת בהפרדה מגדרית, ובית המשפט אסר הצבה של מחיצה בין המתפללים - כנהוג ברוב מוחלט של התפילות ברחבי הארץ.