שופטי בג"ץ דחו הבוקר (שני) עתירה של הורי לוחמים, בה דרשו כי צה"ל יקבע הוראות וכללים לגבי פרק הזמן המקסימלי שניתן להורות ללוחמי צה"ל להישאר בלחימה עצימה בשטח אויב, כולל כל כמה זמן צריכה להיות הפוגה מהלחימה ומהם תנאי המחיה אותם צה"ל נדרש לספק ללוחמים.

השופט יוסף אלרון כתב כי "לא ניתן לבטא במילים את מידת ההערכה שיש לרחוש ללוחמים וללוחמות ולהוריהם. המלחמה הקשה שאנו בעיצומה גובה מחיר בלתי נתפס. מי שניצבים בחוד החנית של הלחימה, כבניהם ובנותיהם של העותרים, ראויים להערכה אין קץ בשל הקרבתם, תעוזתם, ונכונותם לשים נפשם בכפם למען טובת הכלל והמדינה. כפי שניתן גם להניח, הנשיאה בנטל המלחמה אינה פוסחת גם על קרובי משפחתם של שופטים מבית משפט זה כמו גם על חלק מעובדיו".

הבכיר שמקורב לחיזבאללה שחזה את האסון: נסראללה עשה את טעות חייו
ראש העיר הלבנוני בהתבטאות חריגה: "אני מתחנן לחיזבאללה שיעזוב"

עם זאת, כאמור, עתירת ההורים נדחתה. "מה שמבוקש מאתנו בעתירה הוא כי נשים עצמנו כמעין 'רמטכ"ל-על', ונקבע, למשל, כי החלטה של מפקד חטיבה כזה או אחר ביחס לשעות המנוחה של לוחמיו אינה סבירה או מידתית. כלומר, כי באמצעות כללי המשפט המנהלי, כביכול, נעביר תחת שבט ביקורתנו סוגיות כגון זמני השינה הניתנים ללוחמים וללוחמות, כמות ימי הריענון וההתארגנות הניתנים להם וכן הלאה, וזאת בימי מלחמה", כתב אלרון.

השופט אלרון הדגיש כי "מלבד העובדה כי אין לבית משפט זה כל מומחיות בתחומים אלו, חוסר ודאות הוא ממאפייניה היסודיים של המלחמה. עתירה לבית המשפט לא תוכל לשנות מציאות בסיסית זו. לא נוכל לקבוע עבור האויב מהו משך הלחימה המקסימלי; לא נוכל להיכנס לנעלי מפקדי הצבא; ולא נוכל להחליף את מפקדי הפלוגות, הגדודים והחטיבות, בהחלטות השוטפות אשר הם נדרשים לקבל. לא נוכל – ואף לא ננסה".