היום (שני) הותר לפרסום כי פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד דוד רובינשטין ווקטורין רובינשטין, תושבי קריית שמונה, בגין עבירות חמורות הכוללות אינוס במרמה, מעשי סדום במרמה, מעשים מגונים במרמה ושיבוש מהלכי משפט. בני הזוג ניצלו את מצבה הרגיש של המתלוננת על ידי התחזות לדמויות דתיות וטענות שקריות על יכולות על-טבעיות לריפוי.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה, הנאשמים רקמו תוכנית הונאה מתוחכמת בה הציגו עצמם כבעלי יכולות “רוחניות” יוצאות דופן. הם טענו כי בכוחם לפתור בעיות אישיות הן של אנשים חיים והן של נפטרים, כאשר השיא היה הצגת “טיפול רוחני” שכביכול מסוגל לגאול את המתלוננת ממצוקותיה. חלק מהותי מהטיפול כלל קיום יחסי מין עם הנאשם דוד, שאותו הציגו כ”צדיק” וכבעל כוחות ריפוי על-טבעיים.

השב"כ מתריע: ניסיונות הולכים וגוברים של גיוס ישראלים על ידי איראן
אסיר פלילי הועבר לחקירת שב"כ לאחר שנמצא בתאו סממני דאעש

המתלוננת, שהייתה במצב נפשי רגיש, התלבטה תחילה אם עלול להיות מדובר במעשים האסורים על פי ההלכה, אך הנאשמים הרגיעו אותה כי מדובר בטיפול דתי לגיטימי שאינו נחשב למיני. הם הצליחו לשכנע אותה כי על ידי מפגשים אלו היא תזכה לגאולה ושהם יוכלו לסייע לה ולקרוביה באמצעות “כוחותיהם הרוחניים”. בשל כך, המתלוננת הסכימה לעבור מספר מפגשים בהם בוצעו בה מעשים מיניים חמורים, ביניהם אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים.

עבירות מין (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
עבירות מין (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

לאחר המפגשים, וקטורין חיזקה את המתלוננת, ואף נתנה לה כדור “פוסטינור” למניעת הריון, תוך שהיא מבקשת ממנה לבלוע אותו כדי למנוע “פדיחה”. בהמשך, הנאשמים הזהירו את המתלוננת שלא לספר על מה שקרה לאף אחד, בטענה שזה יפגע ביעילות ה”תיקון” הרוחני שעברה. המתלוננת, שהאמינה לשקריהם, שמרה את הסוד.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, בשל חומרת העבירות והחשש משיבוש הליכי משפט נוספים. המשפט צפוי להיפתח בקרוב בבית המשפט המחוזי בחיפה, והפרקליטות מתכוונת להציג את מלוא חומרת המעשים ואת הפגיעה הקשה במתלוננת במהלך הדיונים.

עו״ד רלי גוטמן, שמייצגת את הנפגעת מטעם הסיוע המשפטי, אמרה ל-״מעריב״ בנושא: ״הנפגעת מרגישה מרומה, מנוצלת ונבגדת. היא נאנסה. המקרה רק החמיר את מצוקותיה הנפשיות - שהיו נוכחות בחייה גם לפני האירוע. אנו מקוות שהצדק יצא לאור במהרה״, אמרה. ״יש לציין שהנאשמים הם אנשים  מבוגרים יחסית, ואני מקווה שגילם המתקדם לא יהווה שיקול להקלה משמעותית בעונשם. הרי גילם לא הפריע להם לבצע את המעשים הזוועתיים שהם עשו״.