כתבי אישום הוגשו היום (שישי) נגד חמישה נאשמים, תושבי טייבה, בניסיון לבצע פיגוע טרור במגדלי עזריאלי בתל אביב. החמישה נאשמים בחברות פעילה בארגון טרור וכן לכל אחד לפי חלקו מיוחסות עבירות של קשירת קשר למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות, גיוס חברים לארגון טרור וניסיון רכישת נשק.

על פי כתב האישום, הנאשמים סאג'ד מסארווה (27), מחמוד עאזם (24), אברהים שייח יוסף (34), עבדוללה בראנסי (26) ועבד אל כרים בראנסי (27) הצטרפו לארגון הטרור "דאע"ש" וביצוע פעולות שונות במסגרת הארגון, ברוחו ולמען הגשמת מטרתו, וכל זאת מאז פרוץ המלחמה בישראל, ובמהלכה.

תכננו להפיל את מגדלי עזריאלי: נעצרו תושבי טייבה שתכננו פיגוע תופת
לא רק פגישה דיפלומטית: האיום שהעביר שר החוץ האיראני ליורש העצר הסעודי

במסגרת פעילותם של הנאשמים בארגון, הם צפו בפרסומי דאע"ש ברשתות החברתיות, צרכו את חדשות הארגון, העבירו תכנים, הביעו תמיכה בארגון ובאידיאולוגיה שלו וחלקם נשבעו אמונים לארגון דאע"ש. זאת, ביודעין כי מדובר בארגון טרור שאינו חוקי ובין היתר כשלב מקדים לעריכת ג'יהאד ולחימה בדרכים אלימות ברוח דאע"ש ומטעמו. הנאשמים צפו בסרטונים שתכנם בין היתר יצור מטעני חבלה, הכנת חומרי נפץ ואחד מהם התבטא כי "יפוצץ את עזריאלי" באמצעות מכונית תופת, על רקע כעסו על אמירה של השר איתמר בן גביר כי יבנה את בית המקדש השלישי באל-אקצא. בהמשך, אף החליט כי יבצע פיגוע בישראל בשם ארגון דאע"ש.

חלק מהנאשמים קיימו שיחות ומפגשים עם פעילים תומכי דאע"ש מחוץ לגבולות מדינת ישראל ודיברו על כוונתם המשותפת לבצע פיגוע ירי בישראל נגד אזרחיה בשם ארגון דאע"ש, ואף שוחחו על כך שהדרך הנכונה היא למות כשהאיד בפיגוע, כך אמור על פי כתב האישום החמור.

עוד על פי כתב האישום: "במהלך חודש יוני 2024, החליט אחד הנאשמים להקים חולייה צבאית אשר מטרתה לבצע פיגועים במדינת ישראל, תוך הסוואת החולייה תחת הכותרת של קבוצה ללימוד דת האסלאם. במסגרת זו, קשרו שני נאשמים  קשר לבצע בישראל פיגוע בשם ארגון דאע"ש, תוך מטרה להביא למותם של כמה שיותר אזרחים. השניים שוחחו על מתווה הפיגוע, החליטו כי ייטב מבחינתם לבצע פיגוע עם משאית תופת וזאת בעדיפות על פיגוע ירי, ותיאמו כי הפיגוע יבוצע במגדלי "עזריאלי" בתל אביב.

השניים צפו בסרטון פיגוע שבוצע ע"י דאע"ש ובסרטונים המדריכים כיצד לייצר מטעני נפץ, ואף שוחחו על כמויות חומר הנפץ הדרושות כדי להפיל את המגדלים, ועל האופן שבו משאית התופת תעמוד בצמוד לעמודי התווך של המגדלים בחניון, כדי שהפיצוץ והטמפרטורה הגבוהה שייווצרו יביאו להמסת העמודים שתוביל למיטוט המגדלים, ובכך להעצמת הנזק שייגרם מהפיגוע. שני הנאשמים אף שוחחו ביניהם כי יצלמו סרטון נטילת אחריות, בכדי למנוע לקיחת אחריות ע"י ארגונים אחרים ולהבהיר כי הפיגוע האמור בוצע ע"י כוחות מארגון דאע"ש.

בנוסף תוכנן לרכוש כלי נשק ולאחר הפעלת מטען הנפץ במשאית התופת, לירות באמצעותו בעוברי אורח, במטרה להעצים את עוצמת הפגיעה".

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי הנאשמים, בהיותם אזרחי ישראל, מחזיקים בתפיסה דתית אידיאולוגית קיצונית של ארגון טרור רצחני ואכזרי במיוחד, ועל רקע זה נפגשו זה עם זה ואף עם אחרים שהינם חברי ארגון טרור; ונקטו פעולות שונות לטובת קידום הגשמת רעיונות הארגון, בין אם הצטרפות ללחימה באזורים שונים, בין אם רכישת אמצעים, ובין אם תכנון ביצוע מעשים אקטיביים אלימים כנגד אזרחי מדינת ישראל. החומרה הנשקפת ממעשיהם, המבטאים את נכונותם, נחישותם ותעוזתם - והכל מתוך כוונה לפגוע בחפים מפשע.