שמונה חשודים המשתייכים אל ארגון הפשיעה של אבו לטיף בצפון נעצרו במהלך פעילות של בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז צפון במשטרה ולוחמי מג"ב על מתחמים של הארגון בכפרים ראמה, סאגור, ירכא ובענה. במסגרת הפעילות נתפס אקדח מסוג גלוק שנזרק בזמן הגעת הכוחות, נפץ של מוקש וסמים. מעצרם של החשודים הוארך ביומיים בבית המשפט.

מדובר במכה נוספת שסופג לאחרונה ארגון אבו לטיף מימ"ר צפון וזאת כחלק מהמאבק של המשטרה כנגד כנופיות וארגוני הפשיעה המטילים אימה על האזרחים הנורמטיביים. במשטרה מבהירים כי בשל החשש של אזרחים להתלונן פועלים הכוחות במגוון שיטות ואמצעים במטרה ללכוד את החוליות ולהביאם לדין, ובין היתר הפעילות מתמקדת במידע מודיעיני ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

"מכפיל אש משמעותי": הנשק שובר השוויון שישראל עתידה לקבל מארה"ב
אנחנו הולכים ושוקעים בבוץ העזתי - וגם בלבנון לא ברור מהי התוכנית | אבי אשכנזי

במסגרת זו כחלק ממבצע בלימת חרום פשטו כוחות רבים של הימ"ר במחוז צפון ולוחמי משמר הגבול על מספר מתחמים של חשודים המשויכים לארגון הפשיעה אבו לטיף וביצעו מעצרים לצד תפיסת אמצעי לחימה (אמל"ח) שהוחזקו שלא כדין. 

במחוז צפון במשטרה מציינים: "שוטרי מחוז צפון נלחמים סביב השעון בארגוני הפשיעה המטילים אימה על האזרחים הנורמטיבים. הכוחות תופסים עבריינים בשעת מעשה, מפעילים טכנולוגיות ורחפנים כדי לאתר כלי נשק, לעצור חשודים ולפגוע בפעילות העבריינית של הארגונים".