משטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי חשפו כי אברהים אל רמאדי, תושב מזרח ירושלים תכנן לבצע פיגועים, בין היתר כלפי משתתפי מחאת משפחות החטופים כנקמה למען חמאס ותושבי עזה. גם לאחר מעצרו עוד בטרם מימש את כוונותיו, התבטא כי עודנו מתעקש לבצע פיגוע. פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום כנגדו.

כעת הותר לפרסום כי היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי, חשפו וסיכלו פיגועי טרור שתכנן המחבל, תומך ארגוני טרור. המחבל, התכוון לרכוש מטעני חבלה וכלי נשק ותכנן לבצע פיגועים שיכוונו כלפי אזרחים וכוחות הביטחון בהם, פיגוע בתל אביב בזמן מחאת משפחות החטופים, כנקמה למען תושבי עזה וארגון הטרור 'חמאס'.

בחודש שעבר, החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בחשד לקשירת קשר למעשה טרור לצורך ביצוע פיגועי טרור והשתייכות לארגוני הטרור ופעולות במסגרתם. בהכוונת שירות הביטחון, עצרו בתאריך 17.9 בלשי ימ"ר ירושלים בסיוע לוחמי מג"ב את המחבל (22, שכונת שיח' ג'ראח) בביתו שבמזרח ירושלים לחקירה, ומעצרו הוארך בבימ"ש מעת לעת.

הפגנת משפחות החטופים בדרך בגין  (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת משפחות החטופים בדרך בגין (צילום: אבשלום ששוני)

מהחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשב"כ, עלה כי בשלב מסוים גמלה בליבו של המחבל אשר תומך בארגוני הטרור גדודי ג'נין וחמאס, החלטה לקשור קשר עם אחרים תושבי יו"ש על מנת שיסעו למזימותיו הרצחניות ובסיועם, תכנן לרכוש כלי נשק ומטעני חבלה באמצעותם לממש כוונותיו ולבצע פיגועי טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים.

במסגרת החקירה עלה כי בין תכנוניו לבצע פעולות טרור ופיגוע בישראל, פיגועי ירי לעבר חיילי צה"ל, פיגועי מטענים ברכבת בתל אביב ופיגוע בזמן מחאת משפחות החטופים בת"א, במטרה לדבריו כאמור, לרצוח כמה שיותר אנשים כנקמה למען תושבי עזה וארגון הטרור הרצחני בפני עצמו, 'חמאס'.

המחבל כבר כתב צוואה, פתח קבוצה ברשת חברתית בשם "חיילי אלוהים", והתכונן למימוש כוונתו לפגע במשתתפי המחאה. אולם, לא הספיק המחבל להשיג את האמל"ח כפי שתכנן בכדי לבצע את הפיגוע, זאת מכיוון שנעצר על ידי שב"כ והמשטרה שסיכלו בכך את כוונותיו.

היום (שישי), עם סיום חקירתו, הוגש כנגדו כתב אישום. במקביל ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.