בית המשפט זה לא "חתימה ותו לא", כך ציינה שופטת בית המשפט לענייני משפחה, ריבי לב אוחיון כאשר דחתה בקשה של נערה כבת 17 ותשעה חודשים, להינשא לבחיר ליבה, בטענה כי הבקשה הוגשה בחוסר תום לב והסתרת מידע מהותי וזאת למרות שהחתן המיועד העיר בדיון כי ככל שלא תותר בקשתה יכול ויבטל החתונה.

על פי הבקשה, הנערה והוריה ביקשו מבית המשפט להתיר את נישואי הנערה, לטענתם, הצטברות של מכלול נתונים כגון: הסכמת הנערה, הסכמת הוריה, היותה נערה בוגרת, נזק כלכלי בביטול חתונה, השתייכות למגזר מסוים וכו', היא ההצטברות שמהווה את הנסיבות המיוחדות, המצדיקות מתן היתר לנישואיה. מנגד, בא כוח היועצת המשפטי לממשלה התנגד לבקשה, וטען כי אין נסיבות מיוחדות המצדיקות מתן היתר לנישואי קטינה מתחת לגיל 18.

השופטת ריבי לב אוחיון שדחתה את הבקשה קבעה כי המבקשת ומשפחתה פעלו בניגוד לחוק גיל הנישואין, אשר אוסר על נישואי קטינים מתחת לגיל 18 וציינה בפסק דינה כי "הכלל הוא איסור לנישואי קטינים, ואין להתירם, כאשר מתן ההיתר מהווה חריג לכלל".

זאת למרות שציינה בהחלטתה כי: "שמעתי את הקטינה והתרשמתי כי היא משתוקקת להינשא לבחיר לבה ואינה מדברת מגרונם של הוריה. גם החתן המיועד מעוניין להינשא לנערה, אם כי העיר בדיון כי ככל שלא תותר בקשתה יכול ויבטל החתונה, אולם לא נתתי לדבריו  משקל משום שהתרשמתי כי נאמרו בעידנא דריחתא ויצאו מן השפה אל החוץ".

במהלך בחינת הבקשה, השופטת גילתה מידע מפתיע שלא הוצג בפניה מלכתחילה. "לצורך הכנת התיק עיינתי בשורה של פסקי דין דומים, או אז התחוור לי, כי אחיו של החתן המיועד בענייננו, נישא בעת האחרונה ממש, לאחר שבת זוגו שהיתה קטינה אף היא, פנתה לביהמ"ש בבקשה לקבלת היתר נישואין. באותו עניין, בית המשפט נעתר לבקשה ואילו בא כוח היועמ"שית ערער לבית המשפט המחוזי." השופטת הדגישה כי מידע זה מעיד על כך שהמבקשת, בן זוגה ומשפחותיהם היו מודעים היטב להליך המשפטי הנדרש ולאפשרות של ערעור.

היא ציינה: "כלומר, המבקשת ובן זוגה, וכן הוריהם ידעו כי כדי לאפשר נישואין מתחת לגיל 18 של המבקשת, עליהם לקבל היתר מביהמ"ש וכן ידעו כי ישנו סיכוי/סיכון של פנייה להליך ערעור." השופטת לב אוחיון גם הדגישה את חשיבות החוק המונע נישואי בוסר, באומרה: "הרציונל הטמון בחוק הוא מניעת פגיעה בקטין או קטינה בשל נישואי בוסר, מתוך תפיסה כי הם פוגעים בטובתם, בשל חוסר הבשלות הנפשית והחברתית, היעדר מוכנות הנחוצה לשם הקמת משפחה".

בסיכום החלטתה, קבעה השופטת לב אוחיון: "לנוכח כל זאת עולה המסקנה לפיה נהגו המבקשת ובני משפחתה בחוסר תום לב באופן שדי בו כדי לדחות הבקשה".