החשוד בהפצת הסרטון הוויראלי ובו טענות שגויות על שחרור לכאורה של חטופים שוחרר לפנות בוקר (ראשון) למעצר בית מלא לחמישה ימים. בחקירתו הביע החשוד חרטה וטען כי קיבל את המידע מגורם אחר.

בפני חוקר הסייבר ניסה החשוד לגמד את האירוע, טען שהיה בטוח שמדובר במידע אמין וכי רצה להיות הראשון שמביא בשורה כזאת לציבור ולמשפחות החטופים.

באיזון בין חומרת העבירה לחשד לשיבוש הוחלט לשחררו למעצר בית מלא. בתום החקירה יועבר התיק לחטיבת התביעות לבחינת הגשת כתב אישום נגדו זאת במקביל לחקירה שממשיכה להתנהל לאיתור חשוד נוסף בפרשה שלכאורה העביר את אותו מידע.

כזכור, אפליקציית הסרטונים טיקטוק חסמה את החשבון שהפיץ שמועות על חילוץ החטופים. הרשת הסינית שספגה ביקורות חמורות במהלך השנה האחרונה על פרסומים שקריים אודות ישראל, ומזעור הצד הישראלי, מסרה היום כי היא אוסרת על הפצת מידע מוטעה.

החשבון שנחסם שייך לכוכב טיקטוק פופולרי תחת הכינוי "דה שדואו 7000" אחריו עוקבים מעל 52 אלף מנויים. היום הוא פרסם לעוקביו בעברית מידע שקרי כי 30 משפחות חטופים קיבלו מידע על חזרת יקיריהם משבי החמאס, חלקם מתים וחלקם חיים. החשוד, בשנות ה-30 לייו, יליד טייבה המתגורר כיום בכפר סבא.

בסרטון אמר דה שדואו: "החילוץ נמשך שלוש שעות והיה מרגש מאוד", והמשיך בקריאה אירונית "אל תיצמדו לשמועות, אל תיצמדו לפייק ניוז. תפסיקו עם זה. יש כעת משפחות חטופים הממתינות לבשורות, אנא התחשבו בהן".