הותר לפרסום: תושב משהד שבצפון רכש M16 מסוכן סמוי שהפעילו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון במשטרה, ובאמצעותו התכוון לבצע פיגוע. כך עולה מכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז צפון כנגדו בתום חקירה מאומצת שהתנהלה בחודשיים האחרונים בימ"ר צפון במשטרה.

 באחת השיחות בין השניים  תיעד הסוכן את מטרתו של הנאשם:

הסוכן המשטרתי: "מה אתה מתכוון לעשות עם הנשק?"
הנאשם: "זה דבר שיש בו כבוד, אתה מבין את הכוונה שלי?"
הסוכן המשטרתי: "פיגוע?"
הנאשם: "אינשאללה, לא יודע מה יהיה איתי, טהור, טהורה".

נציין כי במהלך חקירה סמויה שנוהלה בימ"ר צפון עלה חשד כי בכוונת תושב הכפר משהד בן 45 לרכוש נשק ארוך. נדגיש כי הסוכן הסמוי הצליח לבסס אמון בינו לבין הנאשם והשניים קבעו להיפגש במרכז מסחרי במרכז הארץ לשם ביצוע העסקה.

עוד עולה כי ביום ה-30 בספטמבר, סמוך לשעה 22:00 בלילה, נפגש הסוכן המשטרתי עם הנאשם ובמהלך המפגש לאחר קבלת הכסף מסר הסוכן המשטרתי לידיו של הנאשם נשק, מחסניות ותחמושת.  לוחמי יחידת הגבולות (יג"ל) של המחוז הצפוני שהמתינו סמוך למקום, ביצעו את מעצרו של הנאשם מיד עם השלמת העסקה.

בתום חקירה מאומצת שניהלו חוקרי ימ"ר צפון במהלכה גיבשו תשתית ראייתית מוצקה כנגד הנאשם הגישה כאמור פרקליטות מחוז צפון בבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום חמור נגדו. 

במשטרה מציינים: "היחידה המרכזית של מחוז צפון פועלת לאורך כל ימות השנה לסיכול עבירות ביטחוניות, אמל"ח ולסיכול פעילות חבלנית. החל מראשית המלחמה המחוז הצפוני העצים את פעולותיו למניעת אירועים אלו במטרה להעלות את תחושת הביטחון בקרב הציבור".

ניצב משנה אייל הררי, מפקד ימ"ר צפון: "היחידה המרכזית של המחוז הצפוני על פי המדניות של מפקד המחוז, ניצב מאיר אליהו מנהלת מלחמת חורמה חסרת פשרות בשיתוף כלל יחידות המחוז ולוחמי מג"ב כנגד ארגוני הפשיעה,כנופיות הפשע ,תוך דגש מרכזי לסחר באמל״ח לא חוקי. במהלך הפעילות הופעל סוכן סמוי כשובר שווין למיגור הסחר באמל"ח תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים במטרה לספק לאזרחים בטחון אישי".