ראמי נצראללה נאטור, נהג המשאית שדרס הבוקר למוות אדם אחד ופצע עשרות בתאונה הקטלנית ליד מחלף גלילות, הורשע לפני ארבע שנים בגניבת משאית ששוויה כחצי מיליון שקלים מחברת ההובלות בה עבד. "לא גובשו בהתנהגותו של הנאשם מאפייני התנהגות עברייניים", נכתב אז בתסקיר המבחן.   מכתב האישום שהוגש נגדו אז, עלה כי נאטור תכנן את הגניבה מראש יחד עם שותף. באפריל 2015, לאחר שפרק סחורה באריאל, העביר את המשאית לידי שותפו.

במטרה להסתיר את המעשה, ביים נאטור תרחיש מתוחכם: הוא קשר את עצמו והשאיר עצמו בשטח, ולאחר מכן הגיש תלונת שווא במשטרה על שוד. המשאית, ששוויה הוערך בכ-500 אלף שקלים, לא אותרה מעולם. "הנאשם ניצל את האמון שניתן בו", טען התובע בדיון בבית המשפט, והדגיש כי "המשאית אינה רק כלי תעבורה עבור המתלונן אלא כלי עבודה".

זירת הפיגוע בגלילות (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע בגלילות (צילום: אבשלום ששוני)

התביעה דרשה להטיל על נאטור 18 חודשי מאסר בפועל, אך השופט דרור קלייטמן בחר להקל בעונשו באופן משמעותי. סנגורו של נאטור הדגיש בדיונים כי מדובר באדם נורמטיבי בן 44, נשוי ואב לשישה ילדים בגילאים 6-17, שעבד כל חייו הבוגרים כנהג משאית ללא כל הסתבכות קודמת עם החוק. שירות המבחן תמך בעמדה זו וציין כי "לא גובשו בהתנהגותו של הנאשם מאפייני התנהגות עברייניים".

במהלך הדיונים טען נאטור כי הגיע לביצוע העבירה בשל קשיים כלכליים, והדגיש כי "בסופו של דבר, לא קיבל כל תמורה" מהגניבה. בגזר הדין, נימק השופט קלייטמן את החלטתו בכך שמדובר ב"נאשם המנהל אורח חיים תקין במשך עשרות שנים, הן במישור המשפחתי והן במישור התעסוקתי". השופט אף ציין כי "השמתו מאחורי סורג ובריח בעת הנוכחית עלולה לגרום נזק רב הן לו והן למשפחתו.

ענישה בדמות מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח עלולה אך להסיג את הנאשם לחבירה לגורמים עבריינים. המדובר בנאשם בן 44, בעל משפחה ומפרנסה, שעד היום לא היה מעורב בפלילים וישנו בסיס מוצק לסברה כי באם ימשיך את הליכי השיקום תימנע אפשרות שכזו". בסופו של דבר, גזר השופט על נאטור תשעה חודשי עבודות שירות בלבד, קנס של 10,000 שקלים וצו מבחן למשך שנה. כמו כן, עוד לפני מתן גזר הדין, העביר נאטור פיצוי של 50,000 שקלים למעסיקו לשעבר.