היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה פרסמה חוות דעת, בה קבעה כי טרם שימונה דרעי לשר בממשלת ישראל, על יו"ר ועדת הבחירות לקבוע אם יש במעשיו של דרעי קלון, ורק לאחר מכן תיבחן מועמדותו לשר. המסמך פורסם לאחר פנייתה של תנועת אומ"ץ, התנועה למנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, אל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עמית.

כאמור, בדומה לדרישת תנועת אומ"ץ, קבעה היועצת המשפטית לממשלה כי אין לקצר הליכים וכי ההגדרה של עונש המאסר לעניין הקלון, כוללת גם מאסר על תנאי. על כן, לא יוכל דרעי להתמנות לשר טרם שיחליט יו"ר וועדת הבחירות בעניין.

יצוין כי בפנייתה של תנועת אומ"ץ ליו"ר ועדת הבחירות, הוזכרו קטעים מהדיון ומגזר דינו של השופט שהרשיע את דרעי בעבירות מס. במיוחד הדגישו ראשי אומ"ץ את דברי השופט כי התפטרותו של הנאשם מחברותו בכנסת ישראל הינה מהלך קשה למי שראה בהיותו נבחר ציבור ייעוד ודרך חיים. שיקול נוסף של ביהמ"ש להקלה בעונשו של דרעי, אשר מופיע בגזר דינו של יו"ר ש"ס, היה "לומר בוודאות כי הנאשם לא ייגע עוד בצרכי ציבור הכרוכים בתוכם עיסוק כלכלי, וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית".

פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ הסביר: "מי שלכאורה ויתר על ייעודו הציבורי, על מנת לזכות בקולת העונש, מציע עצמו לפתע לתפקיד שר בכיר בממשלת ישראל. התעלמותו של דרעי מכל האמור ומכל שנאמר בגזר הדין מדברת בעד עצמה".