באיתוראן התריעו כי בשל המחסור בחלקי חילוף, היה בשנת 2022 גידול חד של כ-53% באירועי גניבות רכבים לעומת שנת 2021.
מפילוח שיטת הגניבות, עולה כי ב-43% מהאירועים בוצע קידוד דרך שקע OBD שברכב, ב-32% מהאירועים הרכבים נגנבו בפריצה אלימה ובניסיון הנעה באמצעות מחשבי רכב פורצים, ב-15% מהאירועים מפתח הרכב נמצא ברשות הגנב, ב- 9% מאירועים הרכב נגנב על ידי גרירה והעמסה, וב-1% מהאירועים הרכב נשדד מבעליו.
בשנת 2022, היה גידול בקרב הגנבים בשימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים בעת גניבת הרכב, כאשר לעיתים הגנבים הגיעו עם מכשור שמתחבר לשקע o.b.d או סורק תדרים, אשר ביצע אתחול למחשבי הרכב וכך הניע אותו.
בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים, אזור גוש דן מוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 38% מכלל ניסיונות הגניבה, ואחריו אזור השרון - 23%, אזור הדרום - 14%, אזור השפלה - 7%, ירושלים ומודיעין - 11%, אזור הצפון - 4% ויו"ש 3%.
סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולים ביותר לשנת 2022 היו: ג'יפים וג'יפונים – 44%, רכבים פרטיים – 30%, רכבים מסחריים – 6%, משאיות - 3%, אופנועים – 15% וכלי צמ"ה – 2%.
ניתוח טווח שנות הייצור המובילות של הרכבים הגנובים בשנת 2022: רכבים משנת ייצור 2020-2022 - כ-40%, משנת ייצור 2017-2019 - כ-33% , משנת ייצור 2014-2016 - כ-20% ומשנת ייצור 2013 ומטה - כ-7%.
"מתחילת 2022 המערך המבצעי של חברת איתוראן הביא ללכידתן ומעצרן של 264 חוליות גנבי רכב שחסכו למשק הישראלי כ-1.5 מיליארד שקל ( בטווח של שנה)", ציין מנכ"ל חברת איתוראן, ניר שרצקי. "מעצר חוליות החשודים בגניבות רכב בזמן אמת מסייע רבות לתהליך הרשעת החשודים ולמאסרם לתקופות ממושכות".