פרקליטות מחוז תל אביב צפויה להגיש מחר, בבית המשפטו המחוז בתל אביב, כתב אישום חמור כנגד אחמד דין, בן 26 מיהוד, וכן נגד שני עצורים בתיק רצח מתנהל - דור יוסף (בן 28 מרמת גן) ורונן ירמיהו (בן 25 מדימונה) בחשד למעורבות בירי שביצע דין, לעבר רכבו של בכיר בשב"ס. פענוח אירוע הירי, שהתרחש בקרית אונו ומטרתו היתה להלך אימים על גורמים בשב"ס ולסחוט באיומים תנאי מעצר וכליאה משופרים לעבריינים, התאפשר בתום חקירה שניהלו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה. 

כזכור, הירי בוצע בעת שהקצין שהה בחופשה בחו"ל, ומסרטון של מצלמות אבטחה עולה כי צעיר רעול פנים וחבוש קסדה על ראשו נכנס לחניון בבניין מגורים משותף, ושם סמוך לשעה 21:03 פתח בירי לעבר הרכב במטרה לגרום נזק לרכב ובעקיפין להלך אימים על הקצין וחברים למקום העבודה שלו בשב"ס. 

כאמור, מהחקירה עלה חשד לפיו הסיבה לירי היה עימות בין מספר עבריינים לאנשי שב"ס, סביב תנאי כליאתם בבית מעצר של השב"ס במרכז הארץ, וכן בניסיון לסחוט באיומים תנאי כליאה טובים יותר. במסגרת החקירה, החוקרים הצליחו להתחקות אחר עקבותיו של דין בן ה-26, שנעצר בחשד לביצוע הירי. בנוסף, נעצרו גם שני עצורים בתיק רצח מתנהל, בחשד שעמדו מאחורי שליחתו של דין לבצע את הירי במטרה להטיל אימה ופחד על קצין השב"ס וחבריו. 

חוקרי הימ"ר שיחזרו את מסלול ההגעה והבריחה של החשוד בירי, ואת הפעולות שקדמו לאירוע הירי עצמו, ולאחר שהחקירה הסמויה הבשילה והתגבשה תשתית ראייתית מספקת, הוחלט על מעצר השלושה. 

כאמור בראשית השבוע, עם מיצוי פעולות החקירה הוגשה הצהרת תובע, בדבר בכוונה להגיש נגדו ונגד שני המעורבים הנוספים כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

פקד גיל אדרי, קצין החקירות בימ"ר תל אביב ציין כי "מדובר באירוע חמור שבו עבריינים ניסו להלך אימים על קצין בכיר בשב"ס במטרה לנסות ולסחוט תנאי כליאה נוחים וטובים יותר לעבריינים".