בעוד ששלב העדויות בתיק 1000 נגד ראש הממשלה נמשך, עולות בקרב המעורבים תהיות באשר לסדקים בחקירת המשטרה והיעלמות חומרי חקירה מעדותה של הדס קליין. עורך הדין תומר גונן, לשעבר ראש משרד החקירות של תחנת זבולון, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ב-103FM והתייחס לדברים.

מומי משולם העיד בתיק 1000: "מאמין לכל מילה של הדס קליין"
ההסכמה המפתיעה בין התביעה להגנה לפני חידוש משפט נתניהו

"מה התקפיד של משטרה? התפקיד שלה זה לא להאמין לאדם זה או אחר, זה התפקיד של השופט. התפקיד של המשטרה הוא לאסוף ראיות כדי להביא את התמונה הכוללת והמלאה ככל האפשר בפני בית המשפט. תורידו את השם ביבי, קחו תיק חקירה רגיל, אין דבר כזה שעד אומר 'אני הערכתי', ולא בודקים את זה. אני לא מכיר דבר כזה, אין דבר כזה שגורסים עדות של עד, זה מופע בפקודות של המשטרה", הסביר.

"מותר לבן אדם לקבל מתנות מחבר, אין על זה מחלוקת, בגלל זה ביבי לא מואשם על פי 'חוק המתנות' כי אין ספק שהם חברים ומותר לו לקבל מתנות. הטיעון היה שהיקף המתנות חרג כבר מסכום סביר תמורת כל מיני טובות הנאה שאני לא אכנס לזה עכשיו", ציין.

עוה"ד זבולון הוסיף ואמר: "יש מאמר מדהים של דניאל פרידמן על הצ'קים שבזמנו אולמרט מסר לאחיו, לא מצאו את הצ'קים, אז בזמנו דניאל פרידמן אמר 'בוא נניח שיש עדים אמינים מאוד שמוסרים על מטרד ממבנה ציבורי והוא נבנה שלא כחוק, ועד אחרי עד עולה ומתאר בייסורים קשים את הסבל מהמבנה, עד שבית המשפט מגיע למקום ורואה שאין מבנה בכלל, וזה בדיוק מה שקורה בתיק הזה".

בהמשך, התייחס זבולון לעדותה של קליין: "אני לא אמרתי שהיא שיקרה. אני אמרתי שהם הסתמכו על ההערכות שלה, אלה המילים המדויקות של ניצב משנה מומי משולם. יש פסק דין של בית המשפט העליון בפרשת ניר סומך קצין המג"ב שזוכה, שם אומר השופט – 'בכל הכבוד במשפט הפלילי, הערכות יש לגבות'. וזה סוף הסיפור, המשפט הזה מקפל לתוכו את כל מה שאמרתי עד עכשיו. חברה, אנחנו מדברים פה על טור בעיתון, סיפור עלילה, באמת אגדה. איך יכול להיות שהדברים האלה לא נבדקו? זה פשוט הזיה". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm