עם תחילת מלחמת ״חרבות ברזל״, התייצבו לשירות מאות אלפי אנשי מילואים המשרתים בחזיתות השונות. מהלך הגיוס החל כבר במהלך יום שבת שעבר, עם מתקפת הטרור המסיבית מדרום - והתעצם לאחר ששר הביטחון יואב גלנט אישר גיוס מילואים נרחב. 

צה"ל לתושבי אחת השכונות הגדולות בעזה: "למען ביטחונם - צאו לדרום הרצועה"

ברגע שהחלו ההתפתחויות בדרום, שני האחים סרן במיל׳ ל׳ וסרן במיל׳ ג׳ קיבלו צו 8 והתייצבו ישר לשירות המילואים: ״שנינו הוקפצנו למילואים ביום שבת שעבר - לאחר שהופתענו כמו כל המדינה ממה שקרה״, מספרים.

סרן במיל׳ ל׳, היא קמבצ"ית תא תקיפה במרכז האש של אוגדת עזה, והוקפצה על מנת לסייע לחמל האש של אוגדת עזה. ל׳, שהובילה בשבוע שחלף מספר תקיפות משמעותיות - ביניהן תקיפת ספינות חמאס בחוף זיקים, גילתה לאחר שבוע במילואים, שמי שמבצע את התקיפות אותן היא מנהלת הוא לא אחר מאשר אחיה סרן ג׳. 

סרן ג' (צילום: דובר צה''ל)
סרן ג' (צילום: דובר צה''ל)

במסגרת תפקידה, סרן במיל׳ ל׳, קמב״צית התקיפה, אחראית על הפעלת האש הארטילרית באוגדה - ואחיה, סרן במיל׳ ג׳, קמ״ן גדודי, אחראי על המודיעין באחד מגדודי התותחנים תחת אותה האוגדה. 

 ״ביצענו תקיפות לעבר מטרות ברצועת עזה בשכונות כמו סג׳עיה, חאן יונס, רימאל, לעבר מוצבים ומרחבי שיגור של ארגון הטרור חמאס - ולעבר מטרות שקשורות לסיכול הכוח הימי של החמאס. אחת מהמטרות הנוספות שלנו הן מטרות הנעת אוכלוסייה בלתי מעורבת - אנחנו דואגים להתריע לבלתי מעורבים להתפנות ולצאת לפני התקיפות - כדי שלא יפגעו״,  מספרת ל׳ על תפקידה. 

 ״אני חלק מגדוד תותחנים שפרוס בשטח, ויורה על פי פקודות שאנחנו מקבלים מלמעלה - בין היתר ממרכז האש שבו יושבת אחותי. בתפקידי כקמ״ן גדודי, אני מקבל את המטרות מהמרכז ומעביר אותן הלאה״, סרן במיל׳ ג׳ מתאר את הממשק הצה״לי בינו לבין אחותו. 

לדבריהם, זו לא הפעם הראשונה שהם מתאחדים - וכמעט תמיד עשו הכול יחד: ״אנו חווים חוויות יחד כל חיינו ועושים את אותם הדברים - התאמנו שנינו בג׳ודו שנים, היינו יחד בצופים. ג׳ יצא לקצונה ולוחמה - ואז גם אני. אחר כך הוא טס לדרום אמריקה - ואני נסעתי בעקבותיו. שנינו בוחרים לשרת במילואים״, מספרת ל׳. 

סרן במיל' ל' (צילום: דובר צה''ל)
סרן במיל' ל' (צילום: דובר צה''ל)

גם את תקיפת ספינות חמאס בחוף זיקים - ביצעו יחד: ״סיכלנו ופגענו בכוח של חמאס ובסירות שלהם בחוף זיקים. התקיפה הייתה בשיתוף פעולה של חיל התותחנים יחד עם חיל הים, ובוצעו פגיעות ארטילריות מדויקות מאוד אל עבר אותם מחבלים שתכננו לחדור לארץ מהשטח הימי. במהלך התקיפה, הפעלנו מכ״מים ואמצעים ייחודיים - ובין היתר את הרקטה מסוג ׳רומח׳״, מספרים. רקטות מסוג ׳רומח׳ הן ארוכות טווח, בעלות רמת דיוק גבוהה ביותר - וב״חרבות הברזל״ ירו אותן לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006. 

על אף האירועים הקשים שפקדו את אזרחי ישראל בימים האחרונים - האחים מספרים שהדבר לא פוגם במורל החיילים והלוחמים שבשטח: ״כל לוחם כאן מכיר מישהו שנפגע או נרצח במתקפה - אך עם זאת כולנו מבינים שזה צו השעה ומלחמה על הבית שלנו. כשנסיים את הניצחון, אנחנו נתרכז באובדן ובאבל - אך כרגע כל מי שעל מדים רץ קדימה ויודע מה המטרה שלו - להשמיד את ארגון הטרור חמאס. לא משנה כמה זמן זה ייקח, ארוך ככל שיהיה - אנחנו לא רוצים שהמלחמה תסתיים עד שלא יחסלו את אחרון המחבלים של חמאס. לכל אחד ואחת יש רעל בעיניים להילחם עד הסוף - כי כולנו יודעים מה העם הציוני עבר כדי להקים ולבנות את המדינה. אנחנו מוכנים לעשות כל מה שיידרש כדי להגן על מה שיש לנו״.  

תמונת ילדות של האחים (צילום: באדיבות המשפחה)
תמונת ילדות של האחים (צילום: באדיבות המשפחה)

כששומעים את הסיפור המשפחתי של האחים, מבינים מהיכן מגיעה הפטריוטיות המושרשת והציונות שזורמת להם בדם: ״סבא שלנו הוא סא״ל ששירת גם כן כלוחם בחיל התותחנים - ונלחם בכל מלחמות ישראל. סבתא שלנו, דור 18 בארץ, הייתה לוחמת באצ״ל מגיל 16, ונלחמה על מדינת ישראל בשיניים. במהלך מלחמת יום העצמאות - נלקחה אף לשבי בסוריה והייתה שבויה שם מעל לשנה. כשדיברתי איתה לפני כמה ימים, היא אמרה לי דברים קשים מאוד על המצב במדינה. היא טענה שעל אף ש״לחמה בכל מלחמות ישראל ונפלה בשבי במלחמת העצמאות - היא בחיים לא ראתה זוועות כאלה במדינה כמו עכשיו. שבכל שנות קיום מדינת ישראל משנת 1948, לא חווינו טרור כזה״, והיא צודקת, עד עכשיו לא חווינו אסון לאומי בעוצמה כזאת״, מספרת סרן במיל׳ ל׳. 

״לא נשכח ולא נסלח, ולא נעביר את זה הלאה״, מוסיף אחיה, סרן במיל׳ ג׳. ״האירועים שקרו הם לא פרופורציונלים ביחס למה שאנחנו מכירים עד היום. אלה מראות של שואה שלא נראו כאן במדינה אף פעם״, מדבר על הטבח בדרום. ״כולם מוכנים להישאר כאן להילחם גם חודשים, להשמיד את ארגון הטרור סופית פעם אחת ולתמיד, וקוראים למקבלי ההחלטות לא להפסיק את המלחמה עד שאחרון המחבלים יהיה מחוסל. אנחנו נהיה כאן ונילחם כמה זמן שצריך - כי אין לנו מדינה אחרת״.