היום ה-28 למלחמה: סמ"ר איתי סעדון, בן 21 מתל אביב, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סעדון היה מפקד טנק בגדוד 52 חטיבה 401 של שריון. עשרות בני משפחה וחברים הגיעו לביתו ‏כאשר הם מתקשים לעכל את הבשורה הנוראית.

"נער צנוע ואהוב מאוד": לוחם הצנחנים סמ"ר יאיר ניפוסי נפל בקרב בעזה

סעדון ז״ל ‏היה אמור לצאת לחופשת שחרור ב7.10 ולטוס עם חבריו לברלין לטיול משתחררים וקנה כבר כרטיסי טיסה, ‏אבל אותה שבת ארורה שינתה את תוכניותיו והוא נשאר בצבא.

ליאת האם סיפרה ״ זכיתי להיות אמא שלו, היה ילד מדהים. איתי החלום הכי גדול שלו היה להיות טייס. היה אמור להשתחרר ב15 לנובמבר, תיכנן לנסוע לקנדה ללמוד טיסה. היה עסוק בלהגשים את החלום שלו מגיל חמש. לא מפסיקה לחשוב שהוא בשמיים מגיל 5, היה לו חלום והוא לא הצליח להגשים אותו. הוא היה מפקד טנק כמו סבא שלו שלחם ביום כיפור. צחקנו שיהיה כמו סבא, הוא ימשיך את המורשת שלו ויקח אותנו למקומות בהם הוא שירת ונלחם. ביום חמישי שעבר דיברנו איתו הגענו ומאז לא היה לנו קשר איתו״.

סמ''ר איתי סעדון ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמ''ר איתי סעדון ז''ל (צילום: דובר צה''ל)


האב אייל סיפר בבכי: ״ביום רביעי שעבר נפגשנו איתו בקרית גת וזה בעצם היה המפגש האחרון אותו. הוא למד במשגב אנחנו רק שלוש שנים בתל אביב אמר שרוצה להמשיך ולגור שם ולגדל שם ילדים. היה מאד ילד ידען שנכנס למשהו ונכנס עד לקצוות. כך בטיסה ובפורמולה 1 מסביר לי למה אני טועה. הוא התחרה בסימולטור של פורמולה 1, הגיע מהצבא וזכה באחד מעשרת המקומות הראשונים״.

האם עוד סיפרה בדמעות: "שהוא אמר לי שהוא הולך לקורס מפקדי טנקים לא הסכמתי ואמרתי לו הראש שלך יהיה מחוץ לטנק ‏והסביר לי על מי אני יותר סומכת עליי כמפקד או שאני יהיה בפנים ומישהו אחר יהיה בחוץ״.

סמ''ר איתי סעדון ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סמ''ר איתי סעדון ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ליזה חברתו שהכירה ‏אותו לפני הצבא דרך העבודה בגלידריה סיפרה בבכי: "הוא היה מעורר השראה, הוא היה מושלם, חברותי התחבר לכל אחד וכיבד אותו זכיתי שיהיה חלק מהחיים שלי והכל נקטע״.

מיקה אחותו שלא הפסיקה לבכות סיפרה בקול שבור: ״איתי נגע בכל הלבבות, הוא היה אח מושלם תמיד חשב עלי ודאג לי שהיה חוזר יושבים במיטה ורואים סרטונים מצחיקים והיה תמיד מתחשב בי״.