הטרור נמשך: שני ניסיונות פיגוע אירעו במהלך השעות האחרונות סמוך לירושלים ובחטיבת בנימין. חשודה הגיעה הבוקר (שלישי) לצומת קלנדיה סמוך לירושלים, כשהיא עטופה בדגל פלסטין על גופה. הכוחות במקום קראו לה לעצור, אך היא לא נענתה לקריאותיהם. אין נפגעים לכוחותינו. 

היום ה-32 ללחימה: כוחות צה"ל השתלטו על מעוז חמאס
הסיוע הצבאי בסך 14 מיליארד דולר: זאת חבילת הנשק הקטלני שבדרך לישראל

בשלב זה, היא נורתה ברגלה ונוטרלה. בחיפוש שערכו עליה הלוחמים, נמצא סכין שבה החזיקה.

בניסיון הפיגוע השני, חשוד אוחז בסכין התקרב לכוח צה״ל בפאתי היישוב עפרה שבחטיבת בנימין. הכוח הגיב בירי לעבר החשוד ופתח במרדף אחריו.

לוחמת מג"ב סמלת שני רוס אלישבע רוז איידה לובין ז"ל נהרגה אתמול בפיגוע שאירע סמוך לתחנת משטרת 'שלם' בעיר העתיקה בירושלים. לובין נדקרה על ידי המחבל, ובנוסף על פי תחקיר האירוע גם נורתה מטווח קצר על ידי חבריה למג"ב בעת ניסיונם לנטרל את המחבל. היא פונתה לבית החולים כשעל גופה סימני קליע או רסיס ירי ודקירה גם יחד, ושם כאמור נקבע מותה.

הדגל שנשאה על עצמה הצעירה בעת ניסיון הפיגוע  (צילום: דוברות המשטרה)
הדגל שנשאה על עצמה הצעירה בעת ניסיון הפיגוע (צילום: דוברות המשטרה)

לובין ושני לוחמים נוספים שהו בפעילות מבצעית לאבטחת תחנת 'שלם' בעיר. במהלך הפעילות הגיח המחבל, בן 16 מעיסאוויה, דקר את הלוחמת ופצע אותה אנושות. לוחם נוסף שנדקר נפצע באורח קל. לוחם שלישי שהיה עימם ירה לעבר המחבל במטרה לנטרל אותו. שני הלוחמים פונו לבית החולים 'הדסה עין כרם'. לאחר מאמצים רבים להצלת חייה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה של הלוחמת. בהמשך נתפסה הסכין בזירה שעל פי החשד שימשה לביצוע הפיגוע.