לאחר ימים של התחממות איטית בזירה הצפונית אתמול שוגרו 15 רקטות משטח לבנון לאזור עכו והקריות, במה שנראה כיום הקרב המשמעותי ביותר בגזרה מתחילת המלחמה. בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, התייחס לדברים בשיחה שקיים הבוקר (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

צה"ל וחיזבאללה בדרך לעימות ישיר שיותיר את המערכה בעזה מאחור
איך מחליפים את נתניהו בעיצומה של המערכה? | פרופ' אודי זומר

"אנחנו חייבים לגלות חוסן, עוצמה וחוזקה אל מול כל מי שמאיימים עלינו", אמר בפתח השיחה. "כאן בצפון אכן יש עלייה, יש פגיעה באזרחים וחיזבאללה בהחלט מתעתע בנו. אבל אני חושב שעם כל הקושי, שאנחנו נמצאים עם הרבה מאוד מהתושבים מחוץ לבתים שלהם, ועם כל הנפילות והפגיעות בנפשות כאן אצלנו בגבול הצפון, אסור לתת לחיזבאללה להתבלבל ולחשוב שאנחנו רופסים או יושבים לנו באיזשהו מקום בנקודת המתנה".

"אני חושב שצה"ל פועל נכון", המשיך בן מובחר. "אני סומך על שר הביטחון, על הרמטכ"ל, על הקבינט הביטחוני שהם עושים נכון. נכון שאנחנו כאן משלמים מחיר כבד, אבל אני מאמין שברגע שיינתן האות, כל אזור לבנון, כל אזור דרום לבנון, ירגישו את נחת זרועם של צה"ל ואנחנו נמצא שטח נקי, שטח שייתן לנו, לתושבי הצפון, לחזור ולחיות כאן ברוגע, בשקט, ולנהל חיים נורמליים".

לדבריו, "תחושת הביטחון לתושבים שלנו חייבת לחזור והיא כרגע לא בטוחה. אני לא יודע כמה זמן ייקח ואני חושב שכל יום שעובר הוא קשה, אבל המחיר שאנחנו צריכים להגיע ולשלם - אין לו... זה חייב להיות שיהיה לנו את השקט ואת הביטחון לחזור, לא משנה כמה זמן יהיה כאן. אנחנו נדאג שהחוסן של התושבים שלנו, גם המפונים וגם אלה שנמצאים כאן עכשיו איתנו, יהיה אשר יהיה".

בהמשך ציין: "חלק מחברי הקבינט מדברים איתנו, אלוף פיקוד הצפון מדבר איתנו. היינו אמורים להיפגש עם ראש הממשלה אתמול, אבל לא באזור שלנו. אנחנו ביקשנו שרה"מ יבוא לכאן, ישמע את ראשי הרשויות, יפגוש גם את התושבים המפונים, יראה מה שקורה כאן באזור שלנו. אני מאמין שרה"מ ימצא את הזמן והוא חייב לבוא לכאן ואנחנו נחכה ונקבל אותו".

"רה"מ עסוק בהרבה מאוד דברים ואני לא בדיוק מאלה שמגינים עליו. אני מבין את מה שקורה ואני חושב שרה"מ יעשה נכון אם יגיע השבוע לפגוש את ראשי הרשויות, ולא פחות חשוב, אולי יותר חשוב, את התושבים שנמצאים במרכזי הקליטה, מרכזי הפינוי", הוסיף.

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

"אחד מהדברים שאני מתכוון להגיד לרה"מ באופן אישי, אנחנו לא נחסוך מילים, אנחנו נגיד לו 'אתה ראש הממשלה, אתה קובע, כל האחריות היא עליך, אך ורק עליך. יש שרים שפוגשים אותנו, שמגיעים אלינו, ואם משרד האוצר ישתחרר מהתפיסה שלו וייתן לשרים האלה, שנמצאים איתנו בקשר את הנכונות, את ההבנה, את מה באמת צריך לעשות - אנחנו נוכל לצלוח את התקופה הזאת בצורה טובה יותר, נכונה יותר, רק לטובת התושבים שלנו'", הבהיר.

סייע בעריכת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM