אלוף (מיל') גדי שמני, מפקד אוגדת עזה ואלוף פיקוד המרכז לשעבר, התייחס היום (ראשון) בראיון לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm  להתגברות ירי חיזבאללה לכיוון הצפון והתקדמות בסוגיית השבויים, ואף הביע את דעתו על חילוקי הדעות החריפים בצמרת הממשלה. 

היום ה-86 למלחמה: צפו בתמונות הלחימה של צה"ל, שלא עוצרת לרגע
התצפיתנית אורי מגידיש שחולצה מהשבי: "חמאס רצחו אותנו בפיג'מות"

"בעזה הדרך עוד ארוכה", טען. "צה"ל פועל כרגע מול מרכזי הכובד, ניסיון לפגוע בבכירים, וכמובן שאיפה שיש משהו שקשור לחטופים זה מקבל עדיפות על הכל. הפתרון לציר פילדלפי על רצועה מפורזת, אני חושב שלא יהיה מנוס מזה, לפחות בתקופה הראשונה. גם אם המכשול ייבנה בצד המצרי, מדובר על לפחות שנתיים עד שיצליחו להקים מכשול כזה. אני חושב שיש תיאום עם המצרים ושמי שמוביל את כל העסק היא ארה"ב. היתרון של בניית המכשול בצד המצרי זה אומר שלא תהיה לחימה. יהיה חייב להיות שם כוח צבאי עד שתימצא חלופה מתאימה. לפחות בטווח הנראה לעין, צה"ל צריך להיות שם". 

על הלך הרוח בעזה, אמר: "יש עדיין כמה אלפי מחבלים במרחב העיר עזה. חלקם הסתירו את הנשק אבל יכולים לחזור להילחם. כשתהיה צפיפות של אוכלוסייה אזרחית זה מעלה את המורכבות לצה"ל. בסוף נמצא את עצמנו מדשדשים כי אין דיבור ברור. יכול להיות שלא רוצים לדבר על זה עכשיו כי לא רוצים לשדר לחמאס שמדברים על היום שאחרי. מה שמטריד אותי במיוחד הוא אי הצבת הקווים המדיניים הברורים לעתיד הרצועה, זה יותר ואקום אליו נכנסים הקיצוניים, סמוטריץ', בן גביר, סטרוק".

על החלטת רה"מ לאסור על ראש המוסד והשב"כ להשתתף בדיון עם שר הביטחון גלנט, אמר שמני: "זה דבר רע מאוד. אם אין אחדות מטרה, שיח פתוח, שקיפות ואחדות הדדית בתוך הקבוצה שמנהלת את הלחימה, מאלופי צה"ל עד לרה"מ, זה יותר חריקות, בעיות ובלבול. נתחיל לראות כל מיני סטיות של הפעולה. מתכון למהומה, מי שייפגע מזה הם הכוחות". 

עריכה: מיכל קדוש