מאז תחילת הלחימה הלכו והתעצמו מתקפות הסייבר נגד ישראל, הנעשות במטרה לשבש את שגרת החיים, לגרום נזק פיזי, כלכלי, וירטואלי ופסיכולוגי, ובפוטנציה לשבש מערכות תשתית גדולות וחיוניות. עקב החשש ממערכה מורחבת, מתכוננים בעורף למצבי חירום גם בתחום הסייבר. ענת דוידוב ואודי סגל שוחחו הבוקר (שלישי) ב-103FM עם אבי דדון, מומחה בביטחון מתקנים אסטרטגיים, סמנכ"ל משרד הביטחון לשעבר וראש מנהלת ההקמה של חברת טקטוניק  (Techtonic), שמקימה בימים אלה חוות שרתים מהגדולות ומהמתקדמות בארץ אשר תיהיה מוגנת מפני איומים פיזיים כגון טילים ומאיומי סייבר.

"העניין של רציפות תפקודית בכלל, ביטחוני ואזרחי, הוא עניין קריטי", הדגיש דדון. "החודשים האחרונים מבהירים את זה ביתר שאת. אני מצוי בתהליך מאוד מתקדם, שזה בין היתר ברצון לאפשר למערכות כאלה ואחרות להמשיך לתפקד בכל מצב, בכל תנאי. אנחנו עושים את זה, היזמים יצאו לדרך באופן פרטי מתוך ראייה שהיא כפולה, גם ביטחונית וגם כלכלית. הסטנדרט שקבענו הוא ברמה הכי גבוהה בעולם".

בעקבות המתקפה החריגה בלבנון: דריכות שיא הבוקר בצפון

"מבלי להתייחס למשהו קונקרטי, אני חושב שסה"כ כפי שאני מתרשם ומהניסיון שלי, יש היערכות טובה מאוד במדינה" העריך לגבי הסכנה במתקפות סייבר על תשתיות חיוניות במדינה, כגון תחנות חשמל, ודייק: "האם זה נותן פתרון לכל נקודה במדינה? זו תהיה אמירה לא נכונה".

"המתקן שאני אחראי להגנתו, הוא מתקן שמיועד לפגיעות ישירות והוא כנגד זה, מאפשר יתירות, שגם אם נפגעת 'רגל אחת', עדיין נוכל להמשיך לתפקד", הסביר. "האם יהיו הפסקות, פרקי זמן כאלו ואחרים, איכות החיים, זה בוודאי עלול להיפגע. היעד של המדינה בראש ובראשונה לאפשר את החיים כאן, לזה אנחנו כמדינה נערכנו ונערכים עדיין נכון".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM