מלחמת חרבות ברזל: מאז תחילת התמרון הקרקעי, פעל צה"ל במספר בתי חולים ברצועת עזה, וישראל ספגה על כך ביקורת נרחבת בזירה הבינלאומית. ג'ון ספנסר,  ראש תחום לוחמה אורבנית בווסט-פוינט, כתב טור דעה בניוזוויק, בו הוא מצדיק את החלטת ישראל.

עשרות ממשתתפי הטבח נעצרו: צה"ל ממשיך לפעול בבית חולים נאצר
מחבלים שנתפסו על ידי צה"ל חשפו: גופות חטופים הוחזקו בבית חולים נאצר

במאמרו, מסביר ספנסר כי ישראל פועלת לפי הדין הבינלאומי, כשהיא מספקת התרעה מוקדמת לתושבים בלתי מעורבים שנמצאים בבית החולים, ומאפשרת להם לעזוב בטרם הפעולה. הוא מוסיף כי ישראל סיפקה ציוד רפואי לבתי החולים ברצועת עזה ואף סייעה במציאת אלטרנטיבות לבתי החולים בהם פעלה.

ספנסר מזכיר כי בשנים האחרונות מספר מדינות ביצעו פעולות צבאיות בבתי חולים, ומציין את הפשיטה האמריקאית על בית חולים בעיראק ב-2003, שבו הוחזקה חיילת חטופה. נוסף לגופותיהם של 11 חיילים אמריקאים, מצאו הכוחות בבית החולים מאגרי נשק, חומרי מודיעין ומפקדה צבאית במרתף.

בשבוע שעבר, כזכור, כיתר צה"ל את בית החולים נאצר בחאן יונס. לפי דובר צה"ל, "עד כה עצרנו במרחב בית החולים עשרות מחבלים, מעורבים בטרור שהועברו להמשך חקירה ומצאנו אמצעי לחימה בהם בין היתר רימונים ופצצות מרגמה שהיו ממוקמים בשטח בית החולים, סמוך לנקודה ממנה נורו מרגמות לעבר כוחותינו לפני כחודש. הדבר זוהה על ידי מכ"מים שלנו מירי מתוך בית החולים על כוחותינו". 

חלק מהתרופות שיועדו לחטופים ואותרו בבית החולים ''נאצר'' (צילום: דובר צה''ל)
חלק מהתרופות שיועדו לחטופים ואותרו בבית החולים ''נאצר'' (צילום: דובר צה''ל)

במסגרת הפעילות בבית חולים נאצר, נמצאו תרופות ועליהן שמות של חטופים ישראלים. מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן בבדיקה. מדובר צה"ל נמסר כי "במסגרת הפעילות בבית חולים נאצר נמצאו תרופות ועליהן שמות של חטופים ישראלים. מקור התרופות והשימוש שנעשה בהן בבדיקה. כמו כן אותרו אמצעי לחימה במרחב בית החולים.

"התקבלה טענה אודות הפסקת פעילות הגנרטורים שהובילה לנפילת מערכות החשמל בבית החולים. בניגוד לנטען, כוחות צה״ל לא פגעו בגנרטורים ואף תודרכו ופעלו לאורך הדרך לשמור על התפקוד השוטף של בית החולים ופועלים בהתאם בכדי לאפשר את תפקודו באופן המיטיבי. עם זאת, יש לציין כי חרף התקלה בגנרטור בית החולים, לאורך היום כלל המערכות החיוניות של בית החולים המשיכו לפעול על בסיס מערכת אל פסק (UPS) הקיימת בבית החולים".