"ישראל ממשיכה בהסלמה ואני סבור שקצב המלחמה יגבר בשלב הבא מכיוון שברור שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מעוניין בהמשך המלחמה", סבר העיתונאי נידאל חדרה לרשת החדשות הסעודית אלחדת'.

הסלמה דרמטית ביחסים: מצרים תתמוך בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג
יום הזיכרון 2024: אלו הטקסים המרכזיים וזמני הצפירה | הלו"ז המלא

"חלק מבכירי מערכת הביטחון והצבא בממשלתו הודיעו שהמבצע הצבאי נמשך בעיר רפיח ועשויה להימשך חודשיים. זאת בנוסף לחידוש הפעולה הצבאית בעיר עזה, באזור ג'באליא, באזור בית לאהיא, ובאזור מזרח העיר עזה. על כן לדעתי נתניהו רוצה לקבל זמן נוסף ולהמשיך ולא שועה לנושא החטופים", הוסיף והסביר חדרה.

הראיון עם העיתונאי נידאל חדרה באלחדת' (צילום :רשתות ערביות)

חדרה טען שעל אף שייתכן והמידע המודיעיני שבידי ישראל נכון בנוגע לחמאס ולמנהיגה יחיא סינוואר ברצועת עזה, ישראל עדיין לא פועלת. "אם ישראל רצינית מה מונע ממנה לפגוע בסינוואר?", הוא תהה. "ברור שישראל מנצלת את כל המצב כדי להאריך את משך המלחמה, וכדי להמשיך את התוקפנות הזאת שכבר מכוונת לעם הפלסטיני, שהרי ישראל חרגה ממה שהכריזה עליו בשבעה באוקטובר".

העיתונאי מדגיש כי למרות שישראל הציבה לעצמה מטרות ספציפיות בתחילת המלחמה, היא סטתה מהן במהירות ושמה על המוקד את חיסולה של עזה: " ישראל הודיעה מאז השבעה באוקטובר שיש לה שתי מטרות למלחמה: המטרה הראשונה היא סיום שלטון חמאס ברצועת עזה, והמטרה השנייה החזרת החטופים. למעשה המטרות האלה הן רק כלפי חוץ ויש מטרות נסתרות מאחוריהן. המטרה הראשונה היא להחריב את רצועת עזה לחלוטין". 

סייעה בתרגום הכתבה חברת ''ביירון'