העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה דיווח היום (שני) כי מקורות אמריקאים המקורבים לפנטגון אמרו שהיעדר פתרון לחזית הלבנונית, היעדר שינויים משמעותיים בכוח הפוליטי בלבנון והמשך חילוקי הדעות סביב מוסד הנשיאות - הביאו לביטול ועידת התמיכה בצבא שתוכננה להתקיים בפריז בחודש שעבר.

הגליית סינוואר תוביל לסיום המלחמה? ההתייחסות החריגה של נתניהו
סלקטורים בודקים בכניסה: בית העלמין באשדוד הפך ליעד מבוצר

גורמים בינלאומיים, ובהם ארצות הברית וצרפת, מנסים להביא להסכם הפסקת אש בין ארגון הטרור חיזבאללה לישראל, שיבוסס על החלטה 1701 שהתקבלה באו"ם בזמן מלחמת לבנון השנייה ונועדה להסיג את מחבלי חיזבאללה מהגבול.

לדברי הגורמים, הכדור נמצא בידיים של עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן למזרח התיכון, שפועל להחלת מנגנון ל"צמצום העימותים" בגבול, בהתאם לקצב הירידה בפעולות ברצועת עזה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Issam Abdallah)
עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Issam Abdallah)

הגורמים ציינו כי לוושינגטון לא אכפת להעלות את רמת התיאום עם צרפת בעניין המחלוקת בין לבנון לישראל, אך היא פועלת באופן ריאלי לגבי מה שניתן להשיג, לאור דרישת ישראל לנקוט צעדים למניעת הישנות הלחימה ולהבטיח את חזרתם הבטוחה של תושבי יישובי הצפון.

עוד דווח, כי הגורמים מסרו שהדיון על תפקידו של צבא לבנון בשלב שלאחר הפסקת האש בדרום אינו עוסק במקור הסיוע האמריקאי למוסד הצבאי. בוושינגטון מקווים על פי הדיווח, שממשלת לבנון תסכים להצעות רבות להגברת פריסת הצבא לאורך גבולה הדרומי של לבנון, והסכם חדש על תפקיד הצבא עשוי לפתוח את הדלת להעלאת רמת התמיכה החומרית והלוגיסטית.

תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

באשר לאפשרות המדווחת שארצות הברית תפסיק את הסיוע שלה כדי "לשפר את פרנסתו" של הצבא, מסרו המקורות כי ארה"ב מודעת היטב לכך שההחלטה לפרוס את הצבא בדרום היא פוליטית והתקבלה על ידי הממשלה והכוחות הפוליטיים המרכזיים ללא אישור חיזבאללה. לכן, ארה"ב לא תסכן את השקעתה המשמעותית בצבא אם התוכניות להתאים את אמצעי הביטחון לדרום ייכשלו.