מלחמת חרבות ברזל: השבוע, בליל יום שני, שתי מטרות אוויריות שהיו בדרכן לשטח ישראל מכיוון מזרח יורטו בהצלחה בפעולה משותפת לחיל הים ולחיל האוויר. שיתוף הפעולה בין ספינת טילים מסוג "סער 4.5" ומטוסי קרב, מתקיים בחודשים האחרונים במרחב אילת ומטרתו הגנה על העיר ותושביה. מפקד אח״י רומח, רס״ן אופיר, הוא מפקד הסטיל שיירט את אותן המטרות שהיו בדרכן לישראל, מעריב שוחח עמו.

 מלחמה כוללת בלבנון? אם נסראללה לא ייסוג - כך צה"ל יפעל | האזינו
 "הנה הבנות שיכולות להיכנס להריון": ברוטליות בסרטון חטיפת התצפיתניות

רס"ן אופיר הוא בן 31, נשוי+תינוק. הוא התגייס לצה"ל לקורס חובלים לאחר שנת שירות בכפר לילדים בסיכון. עד כה, במסלול השירות הצבאי שלו ביצע כמה תפקידים בשייטת 3 (שייטת ספינות הטילים).

בהמשך כיהן בתפקידי מטה, היה מפק״ץ בקורס חובלים וכן פיקד על גאפ בחייל האוויר ששייך לחיל הים. לפני שנתיים וחצי חזר לשייטת 3 והוא כבר שנתיים מפקד אח"י רומח. אופיר שמח לחזור לשייטת, הוא אומר: "בשבילי זו הייתה סגירת מעגל משמעותית, כי הייתי סגן מפקד מחלקה באותה ספינה לפני עשר שנים, אז זה היה מאוד מרגש לקבל אותה".

סטיל (צילום: דובר צהל)
סטיל (צילום: דובר צהל)

הוא מתאר את אירוע היירוט המוצלח: "בשני הגיעה המטרה האווירית המזוהה מכיוון מזרח. היינו שם, היינו במקום ובזמן, הגענו לנטרל את האיום ולעשות הגנה", לדבריו, ״אנחנו עושים הגנה״, זה מונח שהוא הכי אוהב להשתמש בו עם הצוות שלו.

רס"ן אופיר והצוות שלו נמצאים בזירת ים סוף כבר כמה חודשים. הוא מסביר: "לשייטת 3 מנעד רחב מאוד של ספינות ושל יכולות. כשנכנס האיום מכיוון דרום, שייטת 3 הבינה שהיא צריכה להיות גם כאן בשביל הרבה מאוד איומים, לא רק בשביל מטרות אוויריות, אלא כדי להיות מוכנים לפעולות הגנה וגם לפעולות התקפה במידת הצורך". 

אופיר מציין, שלאורך התקופה האחרונה הם בעצם עובדים על שיתוף פעולה עם הרבה מאוד גופים. הוא מצטנע "זה נכון שהספינה שלי יירטה את המטרה האווירית, אבל בסוף יש לנו פה צבא שלם ואני אומר באמת לא במובן הקלישאתי, יש את חייל האוויר ואת המודיעין ויש פה את חיל הים ושיתוף פעולה של כולם ביחד, הוא מה שמוביל להצלחת משימת ההגנה, כמו שראינו לפני יומיים". הוא מוסיף: "יש לנו שכבות הגנה רבות ומעובות בצה״ל".

סטיל (צילום: דובר צהל)
סטיל (צילום: דובר צהל)

הוא מדגיש: "זה לא משנה מי מיירט את המטרה, כיפת ברזל, מטוס קרב, או ספינת טילים, בסוף ההצלחה שלנו נמדדת באם התושבים בטוחים. אם תושבי אילתוהמפונים הרבים שנמצאים פה, מרגישים בטוחים, אז הצלחנו" . אופיר מרגיע: "אני יכול להגיד בביטחון שתושבי אילת יכולים להיות רגועים. אחרת לא הייתי מבקש מאשתי שתבוא לפה עם הילד. הם ישנו פה, אפשר לישון בשקט".

אופיר מרגיש את כובד האחריות ונושא בה ברצון, בפני מעריב הוא מצהיר: "זו המשימה העליונה שלי, בשביל זה אני קם בבוקר. זאת משימת חיי כרגע לעשות הגנה, בשביל זה אני יוצא רק פעם בחודש הביתה, בשביל זה אני מגדל ילד דרך מסך".

סטיל (צילום: דובר צהל)
סטיל (צילום: דובר צהל)

הוא מסכם: "זה התור שלי וזה המעט שאני יכול לעשות. במיוחד כשיש משפחות שהילדים שלהם חטופים ויש אנשים שעשו את זה בשבילי במשך עשרות שנים כשגדלתי פה בארץ. זה התור שלנו".

תיעוד מתקיפת המבנה בו היה המחבל אחמד יאסר אלקרא ומעצירת התקיפה בעקבות זיהוי ילד במרחב קודם לכן. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)