הותר לפרסום: צה"ל הודיע היום (שישי) כי איתר שלוש גופות חטופים ברצועת עזה - אוריון הרננדס ראדו, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום. לוחמי צה״ל איתרו והביאו לשטח ישראל את גופיהם של שלושת חטופים אשר נרצחו ב"עיקול המוות" בכביש 232 ליד מפלסים בבוקר השבעה באוקטובר. כעת יש ברצועת עזה 125 חטופים, ומתוכם 39 שהוכרזו חללים. 

משפחתו קיבלה טקסט מאיים בערבית: חולצה גופתו של החטוף אוריון הרננדס
נסע כדי לאסוף את נכדתו, ונרצח: סיפורו של מישל ניסנבאום
המשפחה קיבלה את הבשורה הקשה מהרשתות: חולצה גופתו של החטוף חנן יבלונקה

כאמור, שניים מהנרצחים שגופותיהם נמצאו הם חנן יבלונקה ואוריון ארננדס ראדו, אשר מחזיק באזרחות צרפתית ומקסיקנית והיה בן זוגה של שני לוק. השניים חגגו במסיבת הנובה ונרצחו בעיקול המוות ליד מפלסים. גופתה של שני אותרה לפני שבוע במנהרה בג׳בליה. יבלונקה, בן 42 מתל אביב ואב לשניים שנמלט מהמסיבה ונרצח אף הוא בעיקול המוות.

הנרצח השלישי הינו מישל ניסנבאום, בן 52 משדרות, שהיה בדרכו להציל את נכדתו בת ה-4. בתו של מישל נשואה לאיש קבע המשרת באוגדת עזה. הנכדה נשארה עם הביאה לחג שמחת תורה במפקדת האוגדה ברעיים. כאשר החלה המתקפה התקשר האב למישל וביקש ממנו שיאסוף את הילדה מהאוגדה. הסב יצא בנסיעה על כביש 232 בדרכו משדרות לרעים ובעיקול המוות נתקל במחבלים והם ירו בו למוות. 

אזור הטבח במסיבת הנובה (צילום:  יוסי זמיר פלאש 90)
אזור הטבח במסיבת הנובה (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)


שלושת הגופות נמצאו לאחר שהשב״כ העביר אינדיקציה מודיעינית על תא שטח בצפון הרצועה בה הונחו הגופות. האינדיקציה התקבלה בימים האחרונים בין היתר בעקבות חקירת מחבלי חמאס, אשר נשבו על ידי לוחמי צה״ל הפועלים במרחב מחנה הפליטים ג׳בליה.

במהלך הלילה פעלו הכוחות שכללו את לוחמי חטיבה 7, חטיבת הצנחנים לוחמי יהלום של ההנדסה הקרבית וכן לוחמי השב״כ באותו תא שטח שלגביו נתקבלה האינדיקציה המודיעינית. לאחר סריקות תוך סיכון הכוחות נמצאו שלושת הגופות. הן הועברו מיד למכון לרפואה משפטית והבוקר הן זוהו. הודעה נמסרת למשפחות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "יחד עם ישראל, רעייתי שרה ואני מרכינים ראש ביגון עמוק, ומחבקים את המשפחות האבלות בשעתן הקשה. יש לנו חובה לאומית ומוסרית לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב את חטופינו - החיים והחללים - וכך אנו עושים. אני משבח את כוחות צה"ל וכוחות הביטחון שפעלו באומץ רב בלב שטח האויב, כדי להשיבם למשפחותיהם ולקבר ישראל".

לוחמי צה''ל בתוך מחנה הפליטים ג'באליה (צילום: אבי אשכנזי)
לוחמי צה''ל בתוך מחנה הפליטים ג'באליה (צילום: אבי אשכנזי)

כזכור, דובר צה"ל הודיע ביום שישי האחרון כי כוחות הצבא איתרו וחילצו גופות של שלושה חטופים מרצועת עזה. הגופות שחולצו הן של שני לוק בת ה-22, יצחק גלרנטר בן ה- 56, ועמית בוסקילה בת ה-28. כעבור יום, דובר צה"ל הודיע שגופה נוספת - של החטוף רון בנימין - חולצה מרצועת עזה. במשך השבוע הובאו הארבעה לקבורה בישראל, כשמשפחותיהם וקרוביהם חולקים להם כבוד אחרון.

גם הגופות שנמצאו בשבוע שעבר הובאו לעזה לאחר שהמחבלים רצחו אותם בעיקול המוות. העיקול נמצא מרחק של קילומטרים בודדים בקו ישר ממחנה הפליטים ג'באליה, שממנו יצאו כנראה המחבלים שרצחו אותם.

מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו. דובר צה"ל קורא לציבור להימנע מהפצת שמועות וידיעות לא מבוססות, ולהישמע להודעות הרשמיות. צה"ל והשב"כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל המאמצים המבצעיים והמודיעיניים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות".