שוב פעם הרשתות החברתיות הקדימו את המודיעים של צה״ל עם המידע הקשה על מציאת גופות החטופים ברצועת עזה. בצה״ל טוענים כי הפרסום אף שוב סיכן את הכוחות שפעלו במקום.

ריח המוות: החייל חפר ביידים ומצא את גופות החטופים | תיעוד מג'באליה
דרמה במנהרה: חוסל מפקד בכיר בחמאס בלב ג'באליה

הפעילות הצבאית החלה אתמול בשעות הערב ונמשכה לתוך הלילה הגופות נמצאו בשעות הקטנות והן הועברו מיד לזיהוי במכון לרפואה משפטית. מיד עם הזיהוי נערכו בצה״ל להודיע למשפחות.

במקביל תידרך צה״ל את הכתבים הצבאים זאות במטרה לגדר את המידע ולמנוע הוצאת מידע לא מבוסס ולפני שהמשפחות ידעו והכוחות יצאו מת״א השטח בו פעלו לאיתור החטופים. אולם כמו בפעם הקודמת אנשי הרשתות החברתיות מתוך התרסה, ילדותיות, וחוסר אחריות פרסמו את הידיעה על מציאת הגופות והבאתן לישראל כולל שמות החטופים.

שלוש הגופות שצה''ל איתר ברצועת עזה (צילום: מטה משפחות החטופים)
שלוש הגופות שצה''ל איתר ברצועת עזה (צילום: מטה משפחות החטופים)

כאמור, צה"ל הודיע היום (שישי) כי איתר שלוש גופות חטופים ברצועת עזה - אוריון הרננדס ראדו, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום. לוחמי צה״ל איתרו והביאו לשטח ישראל את גופיהם של שלושת חטופים אשר נרצחו ב"עיקול המוות" בכביש 232 ליד מפלסים בבוקר השבעה באוקטובר.

שניים מהנרצחים שגופותיהם נמצאו הם חנן יבלונקה ואוריון ארננדס ראדו, אשר מחזיק באזרחות צרפתית ומקסיקנית והיה בן זוגה של שני לוק. השניים חגגו במסיבת הנובה ונרצחו בעיקול המוות ליד מפלסים. גופתה של שני אותרה לפני שבוע במנהרה בג׳בליה. יבלונקה, בן 42 מתל אביב ואב לשניים שנמלט מהמסיבה ונרצח אף הוא בעיקול המוות.